فیلمی که در هفت پخش شد اما معرفی نشد

در دقایق پایانی برنامه هفت که جمعه ۲۴ مهر از شبکه سه پخش شد مسعود فراستی بخشی از یک فیلم را در کلاس نشان داد و حسابی از آن تعریف و تجمید کرد و بعد توضیحاتی درباره نقد، لذت نقد، رابطه مولف و فیلم‌ساز با نقد و رابطه مخاطب با نقد بیان کرد. فراستی اما از فیلمی که پخش کرده بود و به همراه دیگران دیده بود حرفی نزد و نامی از فیلم و کارگردان آن نبرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، برای دوست‌داران سینما فقط نشان دادن چند ثانیه از فیلم کافی بود تا متوجه نام فیلم بشوند. فیلم «تعطیلات در رم» که در ایران با نام «شبی در رم» نمایش داده شده است یک کمدی رمانتیک است به کارگردانی ویلیام وایلر که در سال ۱۹۵۳ ساخته شده است. بازیگران اصلی این فیلم گریگوری‌پک و ادری هپبورن هستند.

 ویلیام وایلر کارگردان به‌نام آلمانی – امریکایی و خالق «بن‌هور» از جمله کارگردانان بزرگ سینمای جهان است. وایلر با سه اسکار بهترین کارگردانی، همراه با فرانک کاپرا و پس از جان فورد (با چهار اسکار کارگردانی) جزء رکوردداران است. او با ۱۲ بار نامزدی اسکار بهترین کارگردانی رکورددار بیشترین نامزدی در این رشته است. او جایزه اسکار بهترین کارگردانی را در سال‌های ۱۹۴۲ برای فیلم خانم مینی‌ور، ۱۹۴۶ برای فیلم بهترین سال‌های زندگی ما و ۱۹۵۹ برای فیلم بن‌هور به‌دست آورد. وی همچنین با کارگردانی ۳۱ بازیگر مختلف در نقش‌هایی که منجر به نامزدی اسکار شده با سیزده برد رکورد دار است.

RomanHoliday

وایلر همچنین در سال ۱۹۵۷ برنده نخل طلای جشنواره فیلم کن برای فیلم ترغیب دوستانه شد.

 ویلیام وایلر در سومین جشنواره بین‌المللی فیلم تهران در سال ۱۳۵۲ که بخشی از آن به بزرگداشت او اختصاص داشت، حضور یافت. زنده‌یاد دکتر هوشنگ کاوسی یادداشتی درباره این حضور دارد که در مجله فیلم منتشر شده است.

پایان پیام

کد خبر : 6659 ساعت خبر : 9:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6659
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات