لرستان در هفته‌ای که گذشت

لرستان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش پایگاه خبری گلونی روز شنبه شهردار بروجرد خبری از احداث جاده سلامت در این شهر داشت که این اقدام در سایه همکاری شهرداری و اداره ورزش و جوانان شهرستان بروجرد اجرایی می‎شود. رئیس کتابخانه‌های عمومی خرم‌آباد گفت: طرح استقرار کتابخانه‌ها در دستگاه‌ها در دستور کار است و در این زمینه ایستگاه مطالعه در ۳ بانک شهر راه‌اندازی شده است. رضا آریایی، مدیر کل مدیریت بحران لرستان،گفت: به‌منظور مهار آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های لرستان که معمولاً در ارتفاعات قرار دارند، سیستم اطفای حریق هوایی در اختیار استان لرستان قرار می‌گیرد. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان هم از تاسیسات آبرسانی تاریخی شهرستان بروجرد بازدید کرد.

یکشنبه روز جهانی گردشگری بود که با حضور آقای دکتر سلیمانی مدیر کل استان و جناب آقای بهاروند معاونت گردشگری،فرماندار و ریاست آموزش و پرورش این شهرستان و جمعی از مقامات ومسئولین محلی زنگ گردشگری به صورت نمادین و در دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی نورآباد به صدا در آمد و مدیر کل میراث فرهنگی استان به همراه فرماندار شهرستان دلفان و جمعی از کارشناسان جهت بازدید از چشمه آبگرم شهرستان دلفان به این منطقه ویژه و خاص اکوتوریستی استان رهسپار شدند. معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد گفت: شهرک نمایشگاهی خودرو به منظور ارتقاء کیفیت بازار خرید و فروش به زودی در بروجرد راه‌اندازی می‌شود. روز یکشنیه شکارچی غیرمجاز سه کبک در اشترانکوه هم دستگیر شد.

دوشنبه بخشدار معمولان گفت: بر اثر دو آتش‌سوزی جداگانه ۲۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع شهرستان پلدختر طعمه حریق شد. فرمانده انتظامی بروجرد از پلمب ۷۵۰ واحد صنفی متخلف از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۰ درصد کاهش وقوع سرقت‌ها و ۱۳۱ درصد افزایش کشف جرائم را داشته‌ایم. ظهردوشنبه در مراسمی با حضور مدیر کل بهزیستی لرستان، امام جمعه ازنا، فرماندار و مسئولان شهرستان ازنا کلنگ ساخت مرکز کار درمانی بهزیستی ازنا که هزینه ساخت آن را خیر لرستانی تقبل کرده به زمین زده شد. حبیب جمشیدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز گفت: گروه موسیقی تیام الیگودرز به عنوان گروه برتر بخش ویژه نهمین جشنواره موسیقی زاگرس‌نشینان انتخاب شد.

لرستان در هفته‌ای که گذشت

سه‌شنبه روز آتش‌نشان بود.محمد غفاری،‌ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ‌بروجرد در مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشان در این شهرستان اظهار کرد : تعداد آتش‌سوزی منازل مسکونی در شش ماه نخست امسال ۳۹ مورد بوده ‌که در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد و گفت: میانگین تماس‎ روزانه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بروجرد ۶۰ مورد است که در فصول گرم سال بیشترین تماس‎ها مبنی بر گزارش آتش‌سوزی باغات و اراضی کشاورزی است.
غلام‌رضا منوچهری،‌مسئول امور سینمایی اداره کل ارشاد لرستان گفت: از ۹ سینمای موجود در لرستان پنج سینما غیرفعال است.

چهارشنبه شهردار خرم‌آباد خبری مبنی بر ایجاد ۱۲۰ هکتار فضای سبز در خرم‌آباد داشت. در آخرین روز هفته گردشگری و در محل سالن آمفی تاتر اداره کل میراث فرهنگی استان،مراسم با شکوه و شایسته‌ای با حضور مقامات و مسئولین دولتی و بخش خصوصی وخبرنگاران و رسانه‌های محلی برگزار گردید. دکتر سلیمانی مدیر کل میراث فرهنگی استان ضمن بر شمردن نقاط قوت مختلف گردشگری استان لزوم توجه بیشتر و بهتر بخش خصوصی به قابلیت‌های مختلف و پتانسیل‌های بی‌شمار استان را خواستار شدند. مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: منطقه اشترانکوه و دریاچه گهر جزء مناطق امن محسوب می‌شود که مجوز هرگونه ساخت و ساز در آن برعهده سازمان حفاظت محیط زیست است. فتحی بیرانوند با بیان اینکه موافق احداث تله کابین در سایت گردشگری گهر نیستیم، افزود: در خبر‌ها آمده که این کار صورت می‌گیرد در حالیکه امکان آن فعلا وجود ندارد و میراث فرهنگی نیز بدون مجوز نمی‌تواند اقدام به این کار کند چرا که این منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است. رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست دورود از دستگیری صیادان ماهی قزل‌آلای خال قرمز در دورود خبر داد.

در هفته‌ای که گذشت خبرهای زیادی از حادثه منا مناشتیم. هر روز خبر جدیدی از آمار کشته‌شدگان این حادثه، انتقال آنها به کشور و خبرهایی از این دست. پنجشنبه بر اساس آماری که اعلام شد تعداد حجاج لرستانی که در حادثه منا کشته شدند، از ۱۹ نفر اعلام شده قبلی به ۳۲ نفر رسیده است. مدیر کمیته امداد پلدختر در جمع مددجویان پلدختری اظهار داشت: دو هزار و ۴۰۰ نفر از خانوارهای شهری پلدختر از خدمات کارت‌های درمانی بهره‌مند هستند.

امروز، جمعه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی ضمن تبریک عید غدیرخم و تسلیت جان‌باختن جمعی از حجاج ایرانی و لرستانی اظهار داشت: عید غدیر باشکوه‌ترین و بزرگ‌ترین عید اسلامی است که در این روز سرنوشت اسلام و مسلمانان مشخص شده است. وی افزود: آل‌سعود هیچ‌گونه توجهی به این فاجعه نداشته و بیشتر حجاج ما بر اثر تشنگی جان باختند از این‌رو فاجعه منا آنقدر اسفناک و دردناک است که آل‌سعود حاضر نمی‌شود گوشه‌ای از این حادثه را منتشر کند. این نشان می‌دهد که آل‌سعود به جای توجه به حجاج تمام توان و تلاش خود را برای کشتار بی‌گناه یمن به کار گرفته است و هیچ‌گونه برنامه‌ایی برای آسایش و آرامش حجاج نداشته که منجر به این حادثه شده است.

پایان پیام

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 5660 ساعت خبر : 10:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5660
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات