کارگاه موسیقی علی قمصری در شهرستان‌ها

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، علی قمصری نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی با حضور تعدادی از نوازندگان تار در شهرهای مختلف کشور کارگاه‌های آموزش موسیقی برگزار می‌کند.
علی قمصری نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی از اواخر مهرماه سال جاری کارگاه‌های آموزشی را در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌کند. این نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی درباره انگیزه‌های خود پیرامون برگزاری کارگاه‌های آموزشی در شهرهای مختلف کشور، بیان کرد: هدف اصلى برگزارى این ورک‌شاپ‌ها، کاهش نیاز هنرجویان به استاد و ایجاد خودباورى و استقلال در یافتن مسیر رو به رشد در موسیقى است. به باور من، دلیل وجود سلیقه‌هاى متنوع در امر آموزش، غناى موسیقى ایرانى است که هر کسى بر بخشى از آن متمرکز است اما این تعدد سلایق، باعث ایجاد سردرگمى و بلاتکلیفى در هنرجویان مى‌شود.

وی افزود: با وجود اینکه شیوه تدریس سمعى، تجربى، سینه به سینه و مکتب خانه‌اى را در انتقال ظرایف موسیقى ایران ضرورى می‌دانم، معتقدم که این شیوه بدون تدریس متدیک و آکادمیک علمى، شیر بى‌یال و دم پرورش مى‌دهد. ضمن اینکه ورک‌شاپ‌هاى ۲ روزه قرار نیست هنرمند بسازد، قرار است مسیر منطقى پیشنهادى به هنرجویان براى هنرمند شدن ارائه کند. البته بخشى از ورک‌شاپ‌ها به کلاس خصوصى با هنرجویان پیشرفته اختصاص دارد و کلاس هاى فنون اجرایى، تحلیل ردیف و مقدمات آهنگسازى و مبانى نظرى موسیقى ایرانى به صورت گروهى انجام می‌شود.

قمصری درباره تاریخ برگزاری کارگاه‌های آموزشی خود در شهرستان‌ها توضیح داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته این کارگاه‌های آموزشی طی روز‌های ۲۴ و ۲۵ مهر در یزد، ۲۶ و ۲۷ آبان در کرمان، ۵ و ۶ آبان در مشهد، ۹ و ۱۰ آبان در بندرعباس، ۱۲ و ۱۳ آبان در شیراز، ۱۴ و ۱۵ آبان در اصفهان، ۱۶ و ۱۷ در اراک، ۱۸ و ۱۹ آبان‌ماه در بروجرد، ۲۰ و ۲۱ آبان‌ماه در همدان، ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه در کرمانشاه، ۱ و ۲ آذرماه در زنجان، ۳ و ۴ آذرماه در تبریز و ۵ و ۶ آذرماه در ادربیل برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 6406 ساعت خبر : 2:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6406
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات