از فشار کی‌روش تا فشار کفاشیان

اخبار ورزشی ۲۶ آبان را با موضوع رفتن یا نرفتن کارلوس کیروش که باز هم داغ شده است شروع می‌کنیم. مهر در این مورد نوشت: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درحالی پس از دیدار با گوام دوباره توپ را به زمین رئیس فدراسیون انداخت که تاکنون بارها از یک حربه نخ‌نما شده استفاده کرده تا علی کفاشیان را تحت فشار قرار دهد. کیروش گفت: “بعد از ۵ سال آهسته، آهسته دارم امیدها و اعتقادهایی که در این مسیر داشتم را از دست می‌دهم. البته آینده من به نقطه نظرها و تصمیم‌های رئیس و فدراسیون هم مرتبط خواهد شد”. ولی بشنوید از زبان دشمن سرسخت کیروش. مایلی کهن درباره احتمال کناره گیری کارلوس کی‌روش از تیم ملی هم گفت: “بهتر است این موضوع را از خود ایشان بپرسید. کی‌روش کجا برود بهتر از اینجا؟ این خبرها را بشنوید اما باور نکنید”! شهرام دبیری عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال می‌گوید صحبت‌های کارلوس کی‌روش مبنی بر احتمال قطع همکاری با تیم ملی ایران در جهت تثبیت جایگاهش و گرفتن حمایت بیشتر است.
مهر در آخر نتیجه می‌گیرد: شناختی که از کی روش در فوتبال ایران وجود دارد این است که او از چنین حربه هایی برای تحت فشار قراردادن فدراسیون فوتبال به جهت گرفتن امتیازات بیشتر استفاده کرده و این احتمال را باید داد که این بار هم چنین هدفی را دنبال کند.

در ادامه به برد پرگل تیم ملی ایران برابر گوام می‌پردازیم. به گزارش  مهر، دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و گوام در مرحله مقدماتی رقابت های انتخابی جام جهانی و جام ملت های آسیا از ساعت ۹ صبح امروز سه شنبه در ورزشگاه «دددو» گوام آغاز شد که در پایان ملی پوشان کشورمان با نتیجه ۶ بر صفر برابر حریف خود به پیروزی رسیدند. در این بازی هر دو تیم یک اخراجی داشتند. مهدی طارمی(۱۱ و ۶۳)، کمال کامیابی نیا(۳۰)، رامین رضاییان(۴۹)، مسعود شجاعی(۵۱ – پنالتی) و کریم انصاریفرد (۵۴) برای ایران گل زدند. تیم ملی فوتبال ایران که برخی بازیکنانش را در اختیار نداشت در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند، عزت الله پورغاز، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی طارمی(۷۰ خسرو حیدری)، کمال کامیابی نیا،  رامین رضاییان، میلاد محمدی، کریم انصاریفرد، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه(۵۸ علیرضا جهانبخش) و مهدی ترابی(۴۴ مسعود شجاعی) به میدان رفت. تیم ملی فوتبال ایران با این پیروزی ۱۴ امتیازی شد و در صدر جدول رده بندی گروه چهارم قرار گرفت. نکات خواندنی بازی امروز و متن نشست خبری کارلوس کیروش را ببینید.

 دو خبر پر مدال از ورزش دختران را بخوانید.

در ایسنا آمده است، نخستین مدال نقره جهانی تاریخ بانوان تالوکار ووشوی ایران در رده سنی بزرگسالان توسط زهرا کیانی به دست آمد. در رقابت های صبح امروز(سه شنبه) سیزدهمین دوره رقابتهای ووشوی قهرمانی بزرگسالان جهان در شهر جاکارتای اندونزی، زهرا کیانی در تالوی بانوان و در فرم چانگ چوان با امتیاز ۹٫۵۲ به مدال نقره دست یافت. این نخستین مدال نقره بانوان تالوکار ایران در رده سنی بزرگسالان مسابقات قهرمانی جهان محسوب می شود. در همین فرم نماینده روسیه با امتیاز ۹٫۵۳ به مدال طلا دست یافت و آمریکا با ۹٫۴۸ امتیاز سوم شد. زهرا کیانی در حالی با ۱۶ سال سن موفق به کسب این مدال شد که نخستین حضور خود در مسابقات جهانی رده سنی بزرگسالان را تجربه می کند.

در خبر دیگری از ایسنا و در آخرین روز از رقابت‌های قهرمانی تیروکمان معلولان آسیا در بانکوک، زهرا نعمتی، بانوی کماندار ملی پوش ایرانی موفق به کسب نشان طلا در بخش ریکرو مسابقات تیر و کمان قهرمانی آسیا شد.ب نعمتی در رقابت‌های فینال رقابت‌های ریکرو قهرمانی آسیا در بانکوک تایلند با حریف چینی خود روبرو شد و با نتیجه ۶ بر صفر به عنوان قهرمانی و نشان طلای آسیا دست یافت. به این ترتیب، زهرا نعمتی با کسب دو نشان طلا و سهمیه پارالمپیک به کار خود در این رقابت ها پایان داد. امروز در ادامه مسابقه‌های فینال سمیه عباسپور، دیگر نماینده کشورمان در فینال کامپوند برای کسب نشان طلا به میدان خواهد رفت و در بخش تیمی نیز تیم میکس کامپوند ایران، متشکل از شهاب ریحانی و سمیه عباسپور برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف حریفان می روند.

IMG14162465

چند خبر کوتاه از ورزش جهان را با هم مرور می کنیم.

– به گزارش ورزش سه، جمعه شب حملاتی تروریستی در پاریس انجام شد که منجر به کشته شدن ۱۲۹ نفر و جراحت شدید ۱۰۰ نفر شد. دو تیم اسپانیا و بلژیک قرار بود امروز به مصاف یکدیگر بروند که پس از تهدید‌های تروریستی، این دیدار لغو شد. حال دلبوسکه عنوان کرد این تهدید‌ها ترسی در او و شاگردانش ایجاد نکرده است.او گفت:” دقیقا نمی‌دانیم به چه علت بازی لغو شد. منتظر شروع آن بودیم. آخرین بازی سال برای ما بود و خیلی دوست داشتیم در آن حضور داشته باشیم ولی اقدامات امنیتی خیلی قوی بود. حالا نترسیده ایم. در هتل آرام هستیم و مشکلی نیست. به خوبی تمرین کرده ایم، برای بازی مثل دیگر بازی‌ها آماده بودیم ولی مقامات نتوانستند امنیت بازی را تضمین کنند.”

– باز هم خبری از ورزش سه. به گزارش این پایگاه خبری، ۱۰ سال پیش بود که مارادونا با افزایش وزن غیر عادی روبرو شد و تحت بای پس معده قرار گرفت. امروز اعلام شد که مارادونا روز یکشنبه برای دومین بار تحت عمل جراحی معده قرار گرفته تا مانع اضافه شدن دوباره وزن خود شود. دکتر کارلوس فیلیپه که در کلینیکی در ونزوئلا، بای پس معده را روی مارادونا انجام داد، در مورد وضعیت اسطوره چنین گفت:” او در وضعیت خوبی قرار دارد و دردی احساس نمی کند. شرایط بدنی مارادونا نیز کاملا طبیعی است و برای قلبش نیز هنگام عمل، مشکلی پیش نیامد. تمام آزمایشات نیز خبر از سلامتی کامل مارادونا می دهند و جای نگرانی نیست. حال او باید ۸ روز دوران نقاهت خود را پشت سر بگذارد.”

– ایرنا خبر داده سران جنبش ضددوپینگ با حضور دوومیدانی کاران روسیه در المپیک مخالفت کرده اند. این نهاد در بیانیه ای امروز اعلام کرد: فدراسیون دو و میدانی روسیه و ورزشکاران این کشور باید از المپیک ریو محروم شوند. فساد در دو ومیدانی روسیه مستحق کمتر از این مجازات نیست. این موسسه که ۵۳ عضو در جهان دارد در بیانیه ای اعلام کرد فدراسیون روسیه ثابت نکرده است که قادر به اعزام یک تیم پاک به بازیهای المپیک است. یک پیام بازدارنده قوی باید فرستاده شود که فدراسیون های ملی در صورت تضعیف عمدی اقدامات ضد دوپینگ نمی توانند در رقابتهای مهم شرکت کنند.

خبر آخر به ووشو اختصاص دارد. مسابقات ووشوی قهرمانی جهان در اندونزی امروز هم پیگیری شد. به گزارش خبرگزاری فارس، عصر امروز(سه شنبه) و در ادامه رقابت های ووشوی قهرمانی جهان در اندونزی، صدیقه دریایی، شهربانو منصوریان و مریم هاشمی جواز حضور در دیدار فینال رقابت های بخش ساندای بانوان را کسب کردند. در مرحله نیمه نهایی وزن ۶۰ کیلوگرم، صدیقه دریایی برابر تان گوین از ویتنام قرار گرفت و در ۲ راند متوالی پیروز شد تا راهی فینال شود. وی در دیدار نهایی عصر چهارشنبه به مصاف مریا مانالو از کشور میزبان می رود. در مرحله نیمه نهایی وزن ۶۵ کیلوگرم، شهربانو منصوریان در ۲ راند متوالی بر “دلپین” استامبولی از فرانسه غلبه کرد و به فینال رسید تا برای کسب مدال طلا با “هرگی باکیدان” از فیلیپین مبارزه کند. در مرحله نیمه نهایی وزن ۷۰ کیلوگرم، مریم هاشمی با نمایشی خیره کننده مقابل “کریستینا استانکو” از رومانی پیروز شد تا او نیز فینالیست شود و برای کسب مدال طلا به مصاف حریفی از جمهوری چک برود. وی پس از استراحت در دور نخست برابر حریفی از قزاقستان  پیروز شده بود. در وزن ۸۵ کیلوگرم بخش ساندای مردان، امیر فضلی پس از استراحت در دور نخست در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف “ارسلان بکتمیروف” نماینده نامدار روسیه رفت و در مبارزه ای دیدنی پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. فضلی صبح فردا در نیمه نهایی با حریفی از انگلیس مصاف می دهد. در وزن ۹۰ کیلوگرم، حمید رضا قلی پور پس از استراحت در دور نخست به راحتی و با استفاده از فنون مختلف بر “پتراندوس” از جمهوری چک چیره شد و به نیمه نهایی رسید تا صبح فردا با “لارسون از سوئد” مباره کند. اما در وزن ۷۵ کیلوگرم سجاد عباسی که پیش از این حریفی از برمودا را شکست داده بود در مرحله یک چهارم نهایی برابر حریف قدرتمندی از چین با وجود تلاش فراوان  شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

پایان پیام

گزارش گر: محمد پورخداداد

کد خبر : 8432 ساعت خبر : 2:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=8432
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات