خرم‎آباد همچنان خرم و آباد است

خرم‎آباد همچنان خرم و آباد است

معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت: خرم‎آباد همچنان خرم و آباد است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی محمد اصلانی با اظهار گلایه از اعلام شهر خرم‎آباد به عنوان هشتمین شهر آلوده جهان بیان کرد: متأسفانه اخیراً در یکی از سایت‎ها و بدون هیچ‎گونه تحقیق، پژوهش و بررسی‎های لازم اعلام شده خرم‎آباد هشتمین شهر آلوده جهان است.

وی بیان کرد: اگر چه از ابتدا ما می‎دانستیم که این موضوع صحت ندارد اما با دستور استاندار این مهم از سوی سازمان محیط زیست کشور استعلام شد که مبنا و سندیت این موضوع از کجاست.

این معاون استاندار اضافه کرد: براساس اعلام سازمان محیط زیست کشور این موضوع سندیت ندارد و رده‎بندی‎ها تنها براساس آمار دریافتی سازمان محیط زیست و سازمان‎های رسمی جهان است.

اصلانی بیان کرد: این گونه آمارها که براساس سازمان‎های غیرمجاز و غیررسمی بوده منطبق بر واقعیت نیست

وی تاکید کرد: براساس اطلاعات دریافتی دستگاه‎های پایش کیفیت هوای کشور، خرم‎آباد تنها در هنگام رخ دادن پدیده گرد و غبار که آن منشأ خارجی دارد تنها ۱۰ درصد ناسالم می‎شود.

خُرَّم‌آباد (به لری: خورمووه) بزرگترین شهر لرنشین، بیست و سومین شهر پرجمعیت ایران و مرکز استان لرستاناست. جمعیت خرم‌آباد طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، ۳۷۳٬۴۱۶ نفر بوده‌است. شهر در ارتفاع ۱۱۴۷٬۸ متری از سطح دریا و در میان دره‌های زاگرس قرار دارد. فاصله خرم‌آباد تا تهران ۴۹۰ کیلومتر است و به دلیل قرار گرفتن در مسیر تهران – جنوب دارای اهمیت ارتباطی و راهبردی است. آزادراه شماره پنج ایران از این شهر عبور می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 7923 ساعت خبر : 8:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=7923
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات