لف‌او در راه است

برای شروع روزنامه برویم سراغ اخبار هواشناسی و شروع بارندگی‌ها. مهر نوشت از فردا عصر لرستان بارانی می‌شود. مدیر کل مدیریت بحران لرستان از شروع بارندگی‌ها در این استان خبر داد و اظهار داشت: بارندگی‌ها در استان لرستان از عصر فردا سه‌شنبه آغاز می‌شود. وی با اشاره به افزایش میزان بارش‌ها در نقاط مختلف استان به ویژه در شهرستان‌های غربی عنوان کرد: در این راستا احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و آبراهه ها در سطح استان وجود دارد. همچنین اختلال در تردد وسایل نقلیه در سطح جاده های استان دور از انتظار نیست.

تا در هفته کتاب و کتاب‌خوانی هستیم از خبرهای فرهنگی استفاده می‌کنیم. فارس نوشت امروز رئیس اداره ارشاد ازنا در خصوص هغته کتاب و کتاب‌خوانی گفت: کتاب زیربنای فرهنگ و از شاخصه‌های مهم توسعه فرهنگی اجتماعی است و در واقع جامعه‌ای که در آن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی گسترش پیدا کند، جامعه‌ای آگاه است و هویت هر جامعه‌ای هم به میزان آگاهی و شناخت آن جامعه بستگی دارد. سرانه مطالعه در کشور پایین است، این در حالی است که سرانه مطالعه لرستان پایین‌تر به طوری که جزء ۱۰ استان آخر هستیم که پرداختن به هر یک از علل شکل‌گیری این وضعیت یک مبحث جداگانه است، اما چیزی که واضح است، این است که فرهنگ مظلوم است و کتاب و کتاب‌خوانی مظلوم‌تر و تا وقتی که خانواده‌ها و سیستم آموزشی کشور به خصوص آموزش و پرورش کتاب و کتاب‌خوانی را در اولویت کارهای فرهنگی قرار ندهند.
به امید روزی که سرانه مطالعه چه در استان و چه در کشور افزایش یابد.

طی خبر دیگری از فارس رئیس اداره شبکه یهداشت و درمان بروجرد از پیشرفت ۹۰ درصدی مرکز درمان بستر اشترینان خبر داد. محسن صیرفی عصر امروز اظهار کرد: در دو سال اخیر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به منظور تجهیز بیمارستان‌های شهرستان بروجرد هزینه شده است. وی احداث بیمارستان آیت‌الله بروجردی را از خواسته‌های به حق مردم شهرستان بروجرد دانست و تاکید کرد: با توجه به بازدید وزیر بهداشت و درمان از این بیمارستان بهره‌برداری از آن تا سال آینده پیش‌بینی می‌شود.

برای برگزاری مراسم اربعین اکیپ‌های انتظامی از لرستان به استان‌های مرزی اعزام می‌شوند. محمد قنبری ظهر امروز در جمع روسای پلیس‌های تخصصی، معاونان و فرماندهان فرماندهی انتظامی استان لرستان، بر عزم جدی یگان‌های انتظامی این استان در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی تأکید کرد. کلیه محورهای مواصلاتی لرستان تحت کنترل و رصد یگان ‌انتظامی و راه است و در ارائه خدمت به زائران از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم.

تسنیم امروز حبری از رتبه نخست لرستان در تولید حبوبات داشت. مهرداد غضنفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عصر امروز در دیدار با دست‌اندرکاران فصلنامه “تجارت با ایران” که در محل سالن جلسات این سازمان انجام شد، با اشاره به وجود ۸۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی مستعد در لرستان، اظهار داشت: از این مقدار، ۲۰۰ هزار هکتار آبی و ۶۰۰ هزار هکتار آن به صورت دیم کشت می‌شود. غضنفری با بیان اینکه در تولید حبوبات لرستان رتبه‌ نخست کشور را به خودش اختصاص داده، بیان کرد: در تولید ماهیان سردآبی هم با تولیدی معادل ۲۰ هزار تن، پس از استان‌های ساحلی رتبه‌ نخست کشور به این استان اختصاص دارد.

مهر امروز از آموزش رانندگان لرستانی نوشت. سرهنگ مرتضی چغلوند،‌رئیس پلیس راه لرستان ظهر امروز گفت: در هفت ماه نخست سال‌جاری هشت هزار و ۸۵۵ راننده بخش حمل نقل عمومی بار و مسافر در راستای ارتقاء سطح فرهنگ ترافیک آموزش‌های لازم را فرا گرفتند. وی با بیان این که ۱۴۸نفر از مدیران فنی شرکت‌های عمومی حمل بار و مسافر نیز در خصوص نحوه سرویس دهی به ناوگان عمومی با همکاری اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان، آموزش های لازم را فرا گرفتند گفت: این آموزش کمک بسیار خوبی در زمینه مقررات راهنمائی و رانندگی از طرف رانندگان ناوگان یاد شده داشته است.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 8403 ساعت خبر : 8:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=8403
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات