۹ نشان ملی کیفیت برای هنرمندان لرستانی

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

روزنامه امروز را با خبر هنرمندان لرستانی آغاز می‌کنم که ۹ نشان ملی کیفیت دریافت کرده‌اند. مهر نوشت معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه این دومین مراسم داوری نشان ملی کیفیت و برتری کالاهای صنایع دستی منطقه مرکزی بود، عنوان کرد: ۱۴ هنرمند در هشت رشته صنایع دستی از لرستان در این مراسم شرکت کردند که ۲۴ اثر از این هنرمندان مورد بررسی قرار گرفت. در رشته ساخت سازهای سنتی چهار اثر کمانچه، رشته حرمی بافی بروجرد دو اثر، رشته گلیم بافی یک اثر، رشته حکاکی روی سنگ یک اثر و در رشته خراطی روی چوب نیز یک اثر موفق به دریافت این گواهینامه شدند و هنرمندان صنایع دستی لرستان موفق به کسب ۹ نشان ملی کیفیت و برتری کالاهای صنایع دستی منطقه مرکزی شدند.

مهر همچنین نوشت مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید حج و زیارت لرستان برگزار شد که در آن محمد خسروی به عنوان مدیر جدید این اداره کل معرفی شد. در این مراسم رئیس سازمان حج و زیارت کشور، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در لرستان، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و کارکنان حج و زیارت استان حضور داشتند. در این مراسم طی حکمی از زحمات حمید الیاسی تقدیر شد و محمد خسروی به عنوان مدیر جدید حج و زیارت لرستان معرفی شد.

امروز مدیر جدید شرکت آب و فاضلاب شهری شهرستان چگنی هم معرفی شد. در مراسمی با حضور مهندس ترابی‌نژاد فرماندار چگنی، امام جمعه شهرستان چگنی، معاون برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان لرستان و مشاور مدیر عامل آبفا، مدیر جدید شرکت آب و فاضلاب شهری چگنی معرفی شد. دراین مراسم از خدمات شمس‌الدین صارمی رئیس سابق شرکت آب و فاضلاب شهری شهرستان چگنی قدردانی و علی اصغر شیرپی به عنوان رئیس جدید این شرکت معرفی شد.

فارس نوشت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی به معتادان رها شده از بند در بروجرد اعطا می‌شود. رئیس اداره بهزیستی بروجرد، کرم‌رضا پیردایه عصر امروز در کمیسیون پیشگیری از مواد مخدر در این شهرستان اظهار کرد: ۳۵ درصد اعتبارات بهزیستی این شهرستان به ایجاد اشتغال در میان معتادان رها شده از بند اعتیاد اختصاص داده شده است. در هفت ماهه نخست سال جاری ۷۰ معتاد رها شده از بند اعتیاد شهرستان بروجرد به منظور دریافت تسهیلات خود اشتغالی به بانک‌های این شهرستان معرفی شده‌اند.

تسنیم نوشت مراسم ترحیم و بزرگداشت علیرضا بنیادی، جان‌باخته الیگودرزی حادثه منا عصر امروز با حضور سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور در مسجد علی بن ابی‌طالب(ع) این شهرستان برگزار شد. ۳۳ نفر از حجاج استان لرستان که از کاروان‌های بروجرد، ازنا، الیگودرز و دورود به مناسک حج اعزام شدند در حادثه منا جان خود را از دست دادند که از چهار نفر از زائران لرستانی اطلاعی در دست نیست و مفقودشدگان مربوط به شهرستان بروجرد هستند.

تسنیم خبری هم از پزشکی قانونی شهرستان پلدختر داشت. نبود پزشکی قانونی در شهرستان پلدختر همواره سبب شده بود تا مردم این شهرستان برای انجام کارهای پزشکی قانونی با مشکل مواجه شوند چرا که پزشکی قانونی این شهرستان علی‌رغم اینکه ۲۳ شهریورماه سال ۹۴ راه‌اندازی شده بود، اما دفتر آن پس از گذشت چند روز دوباره تعطیل شد. پزشکی برای رفع این مشکل به این شهرستان معرفی‌شده که هم‌ اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی است که به‌ محض پایان این دوره در نخستین فرصت فعالیت خود را آغاز می‌کند.

تسنیم خبری هم از محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک داشت. رئیس انجمن ارگانیک لرستان گفت: در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از محصولات کشاورزی لرستان بدون اینکه کشاورزان مربوطه با مقوله‌ی ارگانیک آشنایی داشته باشند بدون استفاده از سموم و کودهای شیمیایی به عمل می‌آیند. ضروری است علاوه بر معرفی این محصولات به‌عنوان سالم و ارگانیک، کشاورزان مربوطه را نیز نسبت به ارزش کارشان آگاه کنیم تا با رغبت بیشتری به تولید محصول با این شیوه ادامه دهند. همکاری و تعامل کشاورزان و بازرگانان لرستانی می‌تواند زمینه‌ساز تولید و عرضه‌ی محصولات سالم و ارگانیکی باشد که قابلیت صادرات دارند.

خبر آخر روزنامه هم خبر هواشناسی است. تسنیم نوشت موج جدید سامانه بارشی وارد لرستان می‌شود. مدیر کل بحران لرستان گفت: موج جدید سامانه بارشی از فردا وارد استان لرستان می‌شود که به‌طور متناوب تا روز چهارشنبه ابرناکی، بارندگی، رعدوبرق، کاهش دما و وزش باد را در استان خواهیم داشت. بارشها از روش دوشنبه تا ساعاتی از سه‌شنبه به‌ویژه در نواحی غربی و جنوبی استان شدت بیشتری دارد.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 7708 ساعت خبر : 8:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=7708
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات