احتمال‌باران‌اسیدی در پردیس ملت و شیراز

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پردیس ملت و سینمای شیراز به سینماهای نمایش دهنده «احتمال باران اسیدی» اضافه شدند.

«احتمال باران اسیدی» به کارگردانی نزدیک یک سال به دلیل شائبه‌ای که برای یکی شخصیت‌های فیلم بوجود آمد، اجازه اکران نداشت و از هجدهم آبان ماه در گروه هنر و تجربه به نمایش در آمده است.

این فیلم سینمایی در طول اکران خود مورد استقبال ویژه مخاطبان واقع شده است.

«احتمال باران اسیدی» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد.

این فیلم پیش از موفق شده بود جایزه نتپک جشنواره استرالیا، جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره کلمبو و استعداد درخشان جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی را از آن خود بکند. این فیلم سینمایی همچنین در جشنواره های معتبر بین المللی دیگری نیز حضور داشته است.

شمس لنگرودی، مریم مقدم، پوریا رحیمی سام در «احتمال باران اسیدی» به ایفای نقش می‌پردازند و روح الله برادری و سمیرا برادری تهیه کنندگان آن هستند.

سیمرغ بلورین

سیمرغ بلورین نام جایزه اول جشنواره فیلم فجر است که همه ساله در کشور ایران برگزار می‌شود. این جشنواره از بخشهای مختلف فیلم‌های داخلی و خارجی تشکیل شده‌است. این جشنواره از سال ۱۳۶۱ هر سال در دههٔ فجر در زمستان برگزار می‌شود و در بخشهای مختلفی مانند بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه، بازیگر زن و مرد اصلی و مکمل، فیلمبرداری، آهنگسازی و … با نظر هیئت داوران به اهدای جوایز سیمرغ بلورین می‌پردازد. نام این جایزه از سیمرغ مرغ افسانه‌ای گرفته شده‌است.

ابراهیم حقیقی اولین طراح سیمرغ بلورین در سال ۱۳۶۱ برای نخستین جشنواره فیلم فجر بوده و به گفته خودش این مهمترین اثری است که تا کنون طراحی کرده‌است

این در حالی است که محسن وزیری مقدم هنرمند فقید ایرانی بیان می‌کرد طرح سیمرغ را در سال ۱۳۲۸ برای جلد کتاب شاهکارهای ادبیات فارسی تألیف دکتر پرویز ناتل خانلری کشیده بوده و در همان سال به چاپ رسیده‌است. سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر از سال ۱۳۹۱ با مواد ارزشمند در کشور جمهوری چک ساخته شده‌است.

پایان پیام

 

کد خبر : 9926 ساعت خبر : 5:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=9926
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات