افتتاح نهالستان بلوط در خرم‌آباد

کانون همیاران طبیعت ۵۰۰ بذر بلوط را در خزانه می‌کارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، امروز کانون همیاران طبیعت که متشکل از دانشجویان است در «باغ فلاحت» خرم‌آباد و در زمینی که مرکز تحقیقات کشاورزی خرم‌آباد در اختیار آنان قرار داده است تعدادی بذر بلوط را به صورت خزانه و در گلدان مخصوص کشت کردند تا در سال‌های آینده به طبیعت منتقل کنند. این نهالستان امروز با حضور مردم و مسئولین و اعضای کانون همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی لرستان افتتاح شد. این خزانه قرار است به ۵۰۰ بذر در روزهای آینده برسد.

پس از درگیری‌های انقلاب فرهنگی در فروردین و اردیبهشت ۱۳۵۹ که بین گروه‌های دانشجویی چپ و برخی از اعضای حزب جمهوری اسلامی و دانشجویان پیرو خط امام در دانشگاه‌ها رخ داد، شورای انقلاب و رییس جمهوری، ابوالحسن بنی صدر، تصمیم به تعطیل کردن دانشگاه‌ها پس از پایان نیم‌سال دوم تحصیلی ۵۸-۵۹ گرفتند. قرار بر این شد که دانشجویانی که از کار تحصیل فراغت یافته‌اند به مناطق محروم و روستاها رفته و کارهای جهادی و سوادآموزی را پی بگیرند. به همین منظور در ۱۶ مرداد ۱۳۵۹ ستاد انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی را در راستای اهداف انقلاب فرهنگی ایران و ساماندهی دانشجویان و اساتید تأسیس کرد.
پس از شروع جنگ میان ایران و عراق در شهریور ۱۳۵۹، در جلسه‌ای با حضور روح‌الله خمینی به پیشنهاد سپاه و طرح موضوع توسط آقای هاشمی رفسنجانی مبنی بر ایجاد نهادی سازمانی در کنار دانشگاه‌ها ایجاد شود تا علاوه بر حضور فیزیکی به عنوان رزمنده بتوان از قابلیت استادان و دانشجویان در جهت کمک به نیازهای فنی تخصصی جبهه‌ها و تلاشهای خلاقانه در جهت تهیه نمونه وسایل و تجهیزات جدید جهت تسهیل و برتری در میدان رزم انجام گیرد. این وظیفه به عهدهٔ جهاد دانشگاهی گذارده شد که برای مدتی با تصویب ستاد انقلاب فرهنگی، تحت عنوان «ستاد اجرایی انقلاب فرهنگی» به فعالیت می‌پرداخت.

 

پایان پیام

عکس: ولی‌الله میراسماعیلی

کد خبر : 10252 ساعت خبر : 10:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10252
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات