حال درخت «ویردار» خوب است

۲۸ مرداد امسال بود که گلونی نام این درخت را ویردار گذاشت و سمن‌های محیط زیستی پیگیر حفظ بلوطی شدند که در خطر قطع شدن بود.

کامران فرمان‌پور رئیس اداره محیط زیست شهر خرم‌آباد در گفت‌وگو با گلونی گفت:
باور کنید بعضی اوقات مسائلی دیده نمی‌شود، دیگران می‌بینند و اطلاع می‌دهند. مثل همین درخت «ویردار» در جاده. زمانی که این خبر توسط فعالان محیط زیست و سایت گلونی منتشر شد داشتند جاده را شن‌ریزی می‌کردند و این باعث شد حساسیت‌ها بالا رود و در واقع می‌شود گفت استارت کار از آنجا خورد. این قضیه از طرف مردم منتشر شد و باعث شد که این درخت که حالا به نوعی نماد بلوط لرستان است حفظ بشود.

الان جاده را تعریض کرده‌اند و درخت دقیقا مابین دو لاین قرار گرفته است و می‌شود گفت فعلا هیچگونه خطری درخت را تهدید نمی‌کند و همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد. ما از طریق سیستم اداری خودمان مکاتباتی با اداره راه داشته‌ایم. هم تشکر کرده‌ایم و هم اینکه پیگیر ادامه ماجرا هستیم. به هر حال اداره راه تا اینجای کار آمده. دستشان درد نکند اما اگر برنامه خوبی برای این درخت آماده کنند می‌توانند بهتر عمل کنند. البته قبلا هم به صورت تلفنی اداره ما پیگیر امور مربوط به این درخت بوده است ولی به طور کتبی هم اقدام خواهیم کرد. بنده دیروز عصر رفتم و درخت را دیدم. خدا را شکر درخت با تمام قوا سر جای خودش ایستاده و حتی شاخه‌ای هم از آن شکسته نشده است.

رئیس اداره محیط زیست شهر خرم‌آباد ادامه داد: این قضایا خیلی زیاد هستند. ببینید من فکر می‌کنم هیچکس علاقه ندارد درختی را بی‌دلیل قطع کند. نباید احساسی به مسائل نگاه کرد. اگر قرار باشد احساسی برخورد کنیم دیگر هدف‌مان توسعه پایدار نخواهد بود.

باید امکان انجام کار وجود داشته باشد که  خوشبختانه تا جایی که توانسته‌اند جاده را تعریض کرده‌اند اما باید درخت طوری محصور شود و یا گاردریل قرار بگیرد که حداقل یک متر فاصله وجود داشته باشد تا ماشین‌هایی که حرکت می‌کنند و یا سبقت می‌گیردند با درخت و شاخه‌هایش برخورد نکنند که نه خطری برای درخت ایجاد شود و نه خطری برای ماشین‌ها. ما همه تلاش‌مان را برای این درخت خواهیم کرد و حتما پیگیر امورش خواهیم بود و امیدواریم که مسئله حصار و حفاظت درخت به زودی انجام شود.

پایان پیام

کد خبر : 10147 ساعت خبر : 2:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10147
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات