دستگیری چهار شکارچی متخلف در لرستان

دستگیری چهار شکارچی متخلف در لرستان

روزنامه امروز گلونی را می‌خواهم با یک خبر خوب محیط زیستی آغاز کنم. مهر نوشت مدیر کل محیط زیست لرستان از دستگیری چهار شکارچی متخلف در این استان خبر داد و گفت: ماموران یگان حفاظت شهرستان ازنا حین گشت و کنترل از مسیر رودخانه «ماربره» واقع در منطقه حفاظت شده اشترانکوه چهار نفر از متخلفین شکار و صید که بر خلاف قوانین و مقررات جاری سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به شکار کبک و صید غیر مجاز کرده بودند را دستگیر کردند. از این متخلفان  دو قبضه سلاح شکاری تکلول غیر مجاز ، ۲۲ عدد فشنگ کالیبر ۱۲، یک رشته تور دامی پرنده گیری، پنج عدد قفس نگهدارنده سهره به همراه هشت قطعه پرنده سهره طلایی در اسارت کشف و ضبط شد. این فراد برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

مهر خبر دستگیری دیگری هم داشت. سرهنگ علی امرایی،  رئیس پلیس آگاهی لرستان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری، یک باند جعل اوراق و مدارک تحصیلی در خرم‌آباد منهدم شد. وی گفت: به دنبال اطلاع از مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور لرستان مبنی بر اینکه فردی برای اخذ گواهینامه به آن مرکز مراجعه کرده اما در اوراق ارائه شده، یک برگ گواهی تحصیلی ممهور به مهر دانشگاه لرستان، گواهی حوزه نظام وظیفه پلدختر و مهر تاییدیه‌ای که مشکوک به نظر می‌رسید، در میان مدارک این فرد بوده و با توجه به احتمال فعالیت جاعلان به صورت باندی در این خصوص، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی استان قرار گرفت.

دستگیری چهار شکارچی متخلف در لرستان

تسنیم نوشت رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: مجوز اعطای تسهیلات بانکی به ۱۹۶ نفر به ارزش هفت میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال در بروجرد صادر شد. مجوز اعطای وام‌های مشاغل خانگی در شهرستان بروجرد برای متقاضیان این مشاغل صادرشده است. مجوز اعطای ۱۹۶ وام مشاغل خانگی در بروجرد صادر شده است که در مرحله نخست برای دریافت وام ۱۱۲ تن به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند که در این طرح دو بانک و ۹ دستگاه اجرایی مشارکت دارند.

مدیرعامل ستاد دیه استان لرستان گفت: ۴۰ زندانی غیرعمد در استان لرستان امسال در ایام محرم صفر آزاد شدند. تسنیم نوشت توکل شاکرمی، با بیان اینکه در حال حاضر ۴۶۰ زندانی جرائم غیر عمد در استان لرستان وجود دارد، اظهار داشت: از ۴۶۰ زندانی غیرعمد در استان ۵۲ نفر بدهکار دیه تصادف، ۵۸ نفر مهریه، ۱۷ نفر بدهکار نفقه و ۳۳۲ نفر مابقی نیز زندانی غیر کلاهبرداری هستند. مدیرعامل ستاد دیه استان لرستان با بیان اینکه در امسال ایام ماه محرم و صفر ۴۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان لرستان آزاد شد، عنوان کرد: با پرداخت ۴۵۰ میلیون تومان که از طرف خیران و سایر منابع در اختیار، این ۴۰ زندانی آزاد شدند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ازنا از توزیع ۴۰۰ پرس غذای گرم و ۴۰۲ کیلوگرم گوشت نذری به مناسبت روز ۲۸ ماه صفر سال‌جاری در بین مددجویان و نیازمندان این شهرستان خبر داد. فارس نوشت قاسم اسدی اظهار کرد: به همت و سخاوت خیرین بزرگوار بومی و با همکاری واحد توسعه مشارکت‌های مردمی مبلغ  ۱۲۵میلیون ریال به عنوان نذر برای خرید و توزیع گوشت و غذای گرم بین مددجویان و نیازمندان در روز ۲۸ ماه صفر سال‌جاری اختصاص یافت.

سید سعید شاهرخی ظهر امروز در جلسه شورای اداری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه برگزاری انتخابات هستیم، انتخاباتی که با مشارکت حداکثری مردم قرار است که مایه استحکام و بقای نظام باشد. تسنیم نوشت وی ملاک عمل را در برگزاری انتخابات، قانون دانست و بیان کرد: آنچه که در انتخابات باید مورد توجه قرار بگیرد، وجود فضای صفا، صمیمیت و تحقق همدلی و هم‌زبانی برای برگزاری انتخاباتی سالم است. در۱۱ شهرستان استان لرستان، هفت حوزه انتخابی با ۹ کرسی نمایندگی داریم که در قالب هزار و ۴۴۳ شعبه فعالیت می‌کنند. ۱۴۴۳ شعبه اخذ رأی برای انتخابات پیش‌رو در استان لرستان ایجاد می‌شود.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 10029 ساعت خبر : 10:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10029
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات