رشد ۲.۵ برابر صادرات سنگ لرستان

مهر نوشت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از رشد ۲.۵ برابر صادرات سنگ از این استان خبر داد و گفت: میزان صادرات سنگ از لرستان طی سال گذشته ۷۵۰ هزار دلار بوده است. وی میزان صادرات سنگ از لرستان در سالجاری را یک میلیون و ۸۵۰ هزار دلار برشمرد و بیان داشت: امسال با توجه به شناسایی کشورهای هدف صادرات سنگ و رفع مشکل صادرکنندگان استان میزان صادرات سنگ لرستان نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر افزایش یافت. مهمترین واردکنندگان سنگ تزئینی لرستان کشورهای آلمان، ترکیه، چین، یونان، رومانی، ایالات متحده عربی و عراق هستند.

امروز تسنیم نوشت مانور افت فشار گاز خرم‌آباد با قطعی گاز ۶۵ هزار مشترک و با حضور نیروهای شرکت‌های گاز شش استان در خرم‌آباد برگزار شد. حشمت‌الله شمس خرم‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مانور افت فشار گاز در ناحیه یک خرم‌آباد برگزار شد، در این ناحیه ۶۵ هزار مشترک گاز مستقر هستند که ما با قطع گاز ۶۲ هزار و ۲۲۷ مشترک خانگی و ۷۶۹ مشترک تجاری، اقدام به برگزاری این مانور کردیم. در زمان قطع گاز، اگر لازم باشد سوخت بسیاری از نهادها و ادارات قطع می‌شود تا سوخت خانگی تأمین شود. هدف از برگزاری این مانور، ایجاد آمادگی لازم در نیروهای شرکت گاز و محک زدن توانمندی‌ و آمادگی آن‌ها برای مواقع بحرانی است.

محمدرضا یوسفی‌پور، رئیس بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ظهر امروز در حاشیه اجرای مانور افت فشار گاز شهر خرم‌آباد، اظهار داشت: از جهت روحیه ایثار و فداکاری و کار جهادی، ایران همواره در دنیا پشتاز بوده است، اما در زمان وقع بحران می‌بینیم که کشور بحران‌خیزی مثل ژاپن، بسیار موفق‌تر از ما عمل می‌کنند که علت این امر را باید در نظم و ساماندهی بسیار خوب آن‌ها جست‌وجو کرد. در زمان حاضر، عملیات گازرسانی به هزار شهر و ۱۸ هزار روستا انجام‌ شده است، ۳۵ هزار کیلومتر خطوط انتقال گاز، ۷۲ ایستگاه  یا تأسیسات تقویت فشار و ۲۷۰ هزار کیلومتر شبکه فشار در سطح کشور داریم.

مدیرکل نوسازی مداری استان لرستان از به بهره‌برداری رسیدن ۱۴ مدرسه در مناطق محروم لرستان خبر داد. تسنیم نوشت محمد چگنی، مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان اظهار داشت: امسال با موافقت بنیاد برکت، ساخت سه پروژه‌ مدرسه‌سازی با ۱۵ کلاس درس در زیربنایی معادل دو هزار و۴۷۸ مترمربع در مناطق محروم استان، در دستور کار قرارگرفته است. پیش‌بینی می‌شود در بهمن‌ماه امسال هم‌زمان با ایام دهه‌ی فجر، بالغ‌بر ۱۴ پروژه‌ی مدرسه‌سازی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی استان از سوی بنیاد برکت، آماده‌ی بهره‌برداری شود. سه مدرسه‌ی سه کلاسه در مهرماه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید افتتاح و در مساحتی معادل ۳۵۳ مترمربع در اختیار دانش‌آموزان استان قرار گرفت. در بهمن‌ماه امسال، از تعداد ۱۴ پروژه‌ی مذکور، چهار پروژه با ۹ کلاس در مساحتی معادل ۶۵۹ مترمربع، آماده‌ی واگذاری می‌شود.

سیلاب اخیر به کشاورزی و باغات شهرستان پلدختر که در مسیر رودخانه بودند، خسارت زد. نورالدین درمنان با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در زمینه راه ارتباطی روستاهای این شهرستان وجود ندارد، تصریح کرد: سیلاب اخیر به کشاورزی و باغاتی که در مسیر رودخانه بودند خسارت وارد کرد که در این زمینه به موتور تلمبه‌های کشاورزی آسیب‌زده شد.+

طی خبری از فارس فرمانده انتظامی دورود گفت: ۱۰۰ واحد صنفی متخلف در دورود پلمپ شدند. هدایت‌الله حسنوند گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اماکن عمومی این فرماندهی در دستور کار قرار داشته و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۵۰ واحد صنفی در این شهرستان مورد بازدید قرار گرفت. در این مدت ۱۰۰ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت مقررات صنفی و نداشتن پروانه کسب پلمپ و برای ۵۰ واحد دیگر نیز اخطاریه صادر شده است.

اسداله حیدری، مدیرکل بهزیستی لرستان امروز به ایجاد اشتغال برای حدود ۶۰۰ نفر از معلولین تحت پوشش بهزیستی لرستان در نیمسال اول سالجاری خبر داد و اظهار داشت: در لرستان ۴۵ هزار معلول در مناطق شهری و روستایی به صورت مستمر و غیر مستمر از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند. در صورت انجام تعهدات از سوی بانک‌های استان می توان اشتغال بیشتری برای جامعه هدف سازمان بهزیستی لرستان تامین کرد. مدیرکل بهزیستی لرستان به وجود بیش از ۹۰ هزار نفر معلول شناخته شده در لرستان اشاره کرد و افزود: این در حالیست که آمارها تعداد معلولین استان را بیش از ۱۷۰ هزار نفر نشان می‌دهند.+

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 9636 ساعت خبر : 9:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=9636
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات