رهاسازی پرندگان در دریاچه کیو

رهاسازی پرندگان در دریاچه کیو

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روز دوشنبه ۹ آذر بود که خبر رسید تعدادی از پرندگان پارک کیو به ضرب گلوله کشته شدند این گلوله‌ها که با یک تفنگ ساچمه‌زنی و از درون یک خودرو سانتافه به این پرندگان شلیک شده بود خشم دوست‌داران محیط‌زیست و سمن‌ها و انجمن‌های زیست محیطی خرم‌آباد را برانگیخت و آنها تصمیم گرفتند که این اقدام را جبران کنند.
بعد از بحث‌ها و گفتگوهای فراوان در فضای مجازی و رسانه‌ای خرم‌آباد، فعالان محیط‌زیستی تصمیم گرفتند نه تنها این کار دور از انسانیت را تقبیح کنند بلکه دست به‌ کار شوند و با تعیین روز ۲۲ آذر تعدادی قو، غاز و انواع مرغابی را در مجموعه دریاچه کیو رها کنند.
این سمن‌ها برای آشیانه این پرندگان هم فکر کرده‌اند و قرار است درون و کناره دریاچه ک‌یو برای این پرندگان لانه‌سازی شود.

رهاسازی پرندگان در دریاچه کیو

این یک گردهمایی عمومی است که در ساعت ۱۶ روز یکشنبه برگزار خواهد شد و از همه شهروندان دعوت شده است در این مراسم شرکت کنند تا حمایت خود را از این فعالیت زیست‌محیطی نشان دهند.

دریاچه کیو

دریاچه کیو (به لری: سراو کیاو) دریاچه‌ای طبیعی است که در شمال غرب خرم‌آباد واقع شده‌است. مساحت دریاچه ۷ هکتار و عمق آن بین ۳ تا ۷ متر است. این دریاچه که یکی از دریاچه‌های طبیعی درون‌شهری ایران به‌شمار می‌رود، زیستگاهی مناسب برای جانوران آبزی و پرندگان بومی و مهاجر است و نیز با وجود امکانات تفریحی و وجودشهر بازی و چشم‌اندازهای طبیعی متعددی که در اطراف آن وجود دارند از ارزش توریستی درون‌شهری قابل ملاحظه‌ای برخوردار شده‌است. آب این دریاچه از سرچشمه‌های موجود در مخمل کوه، چشمه گلستان و نیز از طریق چشمه‌های کف دریاچه تأمین می‌شود.

کیاوو در لری خرم‌آبادی به معنی کبود رنگ و آبی است و دلیل استفاده آن آب زلال و عمیق این دریاچه است که به رنگ آبی و نیلی دیده می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 9920 ساعت خبر : 4:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=9920
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات