سد گتوند و سرنوشت ۴۰ روستا زیر آب

خبرهای استان خوزستان را در پایگاه خبری گلونی بخوانید:

یک:مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان: تعهدات سد گتوند عملی نشده است.

مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان اظهار کرد: در زمان ساخت سد گتوند در دولت قبل، بین مدیریت سد گتوند و روستائیان منطقه آب ماهیک توافقاتی صورت گرفته بود که با گذشت چهار سال از آبگیری سد، هنوز این تعهدات عملی نشده است.

سید کریم سید نور افزود: با آبگیری سدگتوند بیش از ۴۰ روستا زیر آب رفتند و روستائیان تمام زندگی خود را از دست دادند، این در حالیست که هنوز عده‌ای از روستائیان حق خود را از زمین‌هایی که مدیریت سد تملک کرده دریافت نکرده‌اند. 

 

دو:پیش از ظهر امروز انجام شد؛ معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر کشور و رئیس سازمان حج به جمع زائران کربلا پیوستند. معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر کشور و رئیس سازمان حج و زیارت، آبادان را به مقصد نجف ترک کردند. 

سه: رقابت‌های هندبال دختران نوجوان خوزستانی به میزبانی خرمشهر برگزار می‌شود.

ناصر قاسمی، رییس هیات هندبال استان در این مورد اظهار کرد: این مسابقات از یازدهم تا سیزدهم آذرماه به میزبانی خرمشهر برگزار می‌شود. رییس هیات هیات هندبال خوزستان گفت: هشت تیم از سراسر استان در این مسابقات با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که به لحاظ تعداد شرکت‌کننده، بی‌سابقه است.

وی با بیان این‌که تیم‌های بر‌تر این رقابت‌ها به مسابقات کشوری پیش‌رو اعزام خواهند شد، عنوان‌ کرد: خوزستان به فدراسیون درخواست میزبانی این رقابت‌ها را داده و قرار است نیمه دوم آذر، میزبان مشخص شود.

چهار: دعوت ۳ فرنگی‎کار خوزستانی به اردوی تیم‌ملی جوانان

سه خوزستانی به اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی جوانان دعوت شدند. ایمان حسین‌وندترابی در وزن ۵۰ کیلوگرم و امین میرزازاده و مهران دیناروند در وزن ۱۲۰ کیلوگرم به این اردو فراخوانده شدند. اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان از ۱۹ تا ۲۹ آذرماه در خانه کشتی شماره دو تهران برگزار خواهد شد.

پنج: استفاده از آسفالت پلیمری در جاده‌های خوزستان برای نخستین بار.

مدیر راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای نخستین بار در استان از آسفالت پلیمری برای پوشش جاده‌ای استفاده شد که این آسفالت دارای ماندگاری و بهره‌وری بسیار بالایی است. پوریا دشتی‌زاده اظهار کرد: آسفالت پلیمری با افزودن موادی به نام ساسبویت ساخته می‌شود که هدف از استفاده این افزودنی در آسفالت، افزایش عمر رویه لایه‌های آسفالتی است.

پایان پیام

گزارش‌گر: زهرا ثمندری

کد خبر : 9436 ساعت خبر : 11:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=9436
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات