مهر لرستان و گاف چندباره

مهر لرستان و گاف چندباره

این چندمین بار است که مهر لرستان، تلاش‌های سمن‌ها و رسانه‌های دیگر را ندیده می‌گیرد و برای دیگران تیتر می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی امروز مسئولان محیط‌زیست و برخی مسئولان لرستان به همراه سمن‌های محیط‌زیستی و برخی مردم در منطقه «کول‌چپ» یعنی از زیستگاه‌های سمندر لرستانی در لرستان حضور یافتند. این همایش به مناسب ۱۷ آذر روز «زمین در تب» برگزار شد. نکته عجیب این است که بعد از آن همه حاشیه در جعل نام سمندر لرستانی، خبرگزاری مهر تیترش درباره مراسم امروز را این طور انتخاب کرده است: زنجیره‌ای برای «فرزند آتش» /فعالان محیط‌زیست به حمایت امپراتور آمدند!

مهر لرستان و گاف چندباره

آن هم در شرایطی که در ماه‌های گذشته و برای نخستین‌بار در تاریخ برخی درصدد تغییر نام این گونه اندمیک لرستان برآمده‌اند.

البته این خبرگزاری در گزارش خبری خود بار‌ها از سمندر لرستانی نام می‌برد اما در تیتر مطلب، این کار را نمی‌کند. این خبرگزاری متاسفانه قبلا هم به دفعات از این نام جعلی استفاده کرده است.

۶

به نظر می‌رسد خبرگزاری مهر به جز اشتباهات املایی و نداشتن نیم فاصله و در برخی موارد یای عربی اصلا برایش فرق نمی‌کند که از چه نامی برای سمندر لرستانی استفاده می‌کند. جالب اینجاست که مهر لرستان از شش مهرماه تا به حال یک خبر غلط را بر روی این خبرگزاری تصحیح نکرده است. مهر خبر چاپ مقاله‌ها درباره استاد ایرج کاظمی را این طور منتشر کرده است: بنابراین گزارش، کتاب رونمایی شده در این مراسم شامل مجموعه مقالات این نویسنده پیشکسوت لرستانی بوده که انتشارات شاپورخواست آن را چاپ کرده است.

و هنوز هم آن را اصلاح نکرده است:

کاظمی

آیا این موارد فقط اشتباه سهوی هستند و یا پشت‌پرده‌ای درباره استفاده از نام جعلی سمندر امپراتور وجود دارد یا از روی بی‌اطلاعی است؟

پایان پیام

بیشتر بخوانید: شش روشنگری درباره جعل سمندر لرستانی

سمندر لرستانی
سمندر لرستانی

پایان پیام

کد خبر : 9770 ساعت خبر : 7:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=9770
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات