هوش محیط‌زیستی را بشنوید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کتاب صوتی «هوش محیط‌زیستی» درباره نحوه خرید مصرف‌کنندگان و تاثیر آن بر محیط‌زیست است. هدف از نگارش این کتاب تغییر دیدگاه مخاطبان درباره نحوه خرید خود و جلوگیری از آسیب رساندن به محیط‌زیست است. این کتاب را دانیل گلمن نوشته است که با صدای شهره روحی به صورت کتاب صوتی منتشر شده است.

نگارنده در مورد محیط‌زیست، مواد و ترکیبات زیان‌بخش، کار کودکان و… مباحثی را مطرح کرده است. وی معتقد است گروه‌های «سبز» طرفدار محیط‌زیست، به واسطه نادیده گرفتن اثرات وسیع آنچه می‌خریم و انجام می‌دهیم، بیش از آن‌ که به محیط‌زیست خدمت کنند، ضرر می‌رسانند.

هوش زیست‌محیطی نشان می‌دهد که پدیده آشکارسازی بنیادین، یعنی دسترسی به اطلاعات کامل راجع به همه جنبه‌های فرآیند تولید یک محصول، می‌تواند باعث قدرت گرفتن مصرف‌کنندگان و تعیین سرنوشت تجارت شود.

این کتاب حاوی شانزده فصل است که برخی از آن‌ها عبارتند از: قیمت پنهان آنچه که می‌خریم، هوش محیط‌زیستی، شکاف اطلاعات، سوپ شیمیایی و افکار ثانوی.

نویسنده این اثر دانیل گلمن و مترجم حمیدرضا بلوچ و کورش اکبری است.

این مجموعه با صدای شهره روحی منتشر شده است. این اثر را می‌توانید از این سایت خریداری کنید.

دانیل گولمن (به انگلیسی: Daniel Golman) نویسنده آمریکایی است. وی زادهٔ سال ۱۹۴۶ میلادی و از دانش‌آموختگان دانشگاه هاروارد است. دانیل گولمن با نوشتن کتاب هوش عاطفی معروف شد.
دانیل گولمن، مسئولیت نگارش بخش مربوط به رفتار و علوم مغزی را در نیویورک تایمز بر عهده دارد و مقاله‌های او در سراسر جهان منتشر می‌شود. او مدتی در دانشگاه هاروارد به تدریس اشتغال داشت و پیشتر، سردبیر مجله روان‌شناسی امروز (مجله) بود.
آیا هوش، موهبتی تغییرناپذیر است؟ بدان حد که معتقدیم، خیر. آنچه که کتاب پر جاذبه و روشنگر دانیل گلمن مطرح می‌کند، آن است که دیدگاه ما در مورد هوش انسان، بسیار تنگ‌نظرانه است و بسیاری از توانایی‌های مهمی را که در نحوه عملکرد ما در زندگی، نقش تعیین‌کننده دارند، در بر نمی‌گیرد.

پایان پیام

 

کد خبر : 10290 ساعت خبر : 3:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10290
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات