آسمانت را پس بگیر در روز دوم

آسمانت را پس بگیر در روز دوم – دومین روز حضور تحریریه روزنامه وقایع‌تهرانیه میان مردم در ایستگاه متروی صادقیه برگزار شد. در این حضور چهارساعته ویژه‌نامه محیط زیستی روزنامه میان مردم توزیع شد و گروه درباره محیط زیست و بلایای محیط زیستی تهران و ایران با مردم به گپ و گفت پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این روز شاهد بودیم وقایع‌تهرانیه به خوبی به عنوان یک رسانه مکتوب و تاثیرگذار نبض مسافران مترو را در دست گرفته است. مخاطبانی که پس از نزدیک به یک‌سال از انتشار اولین شماره روزنامه، آن را که به شکل روزنامهﻫای تهران قدیم چاپ می‌شود، از دور می‌شناسند و مشتاقانه میﺁیند دست‌شان را به طرفت دراز می‌کنند تا یکی از آنها را داشته باشند، و این توصیف به خوبی در حدود چهارساعت حضور ما در ایستگاه صادقیه احساس می‌شد.

photo_2016-01-07_22-39-45

تحریریه روزنامه، پنج هزار نسخه از وقایع‌تهرانیه را بر خلاف عادت همیشگی مسافران که روزنامه را از روی میز و یا محل ثابتی بر می‌داشتند خودشان میان مردم توزیع کردند. رفتیم در میان مردم تا رو در رو توضیح بدهیم و پاسخگوی ذهن پرسش‌گر و کنجکاو مخاطبین‌مان باشیم و با آنها درباره محیط زیست، سلامتی و حق زندگی نسل آینده یعنی همان کودکان‌مان گفت‌وگو کنیم.

photo_2016-01-08_21-06-45

آسمانت را پس بگیر در روز دوم

حضور ما در میان مردم با لبخندها و شعارهایمان برای کودکان جذاب بود. شاید چیزی شبیه به یک نمایش و خودمان نیز این را می‌خواستیم. مادری دست در دست کودکش با عجله از جلوی ما رد می‌شد اما دست کودکش به سمت روزنامه دراز می‌شد و ما روزنامه را در دست کودک می‌گذاشتیم و آن وقت کودک و مادر میﺍیستاند و پرسش‌‌هایشان شروع می‌شد و ما به هر مخاطبی به زبان حال خودش پاسخ می‌دادیم. ما می‌دیدیم برخی کودکان ماسک بر صورت دارند و هشدار می‌دادیم شاید در آینده نفس کشیدن در زیر همین ماسک‌ها هم به راحتی ممکن نباشد و به جای کیف‌و‌کوله مدرسه، فرزندان‌مان باید کپسول اکسیژن به خود ببندند.

photo_2016-01-07_22-40-32
یکی از اهداف دیگری که در توزیع حضوری روزنامه داشتیم این بود که علاوه بر مخاطبانی که به خوبی ما را می شناسند خودمان را به آنها که ما را نمی‌شناسند و یا کمتر می‌شناسند و بی‌اعتنا از کنارمان رد میﺷوند معرفی کنیم. آنان که غرق در روزمرگی هستند و رسیدن به مقصد مهم‌ترین هدفشان است و فرصت تامل، نگاه و تفکر به پیرامون‌شان را به خود نمی‌دهند.

photo_2016-01-07_22-41-00

ما خودمان را به آنها می‌رساندیم و مطالب روزنامه را تیتروار و بلندبلند برایشان می‌خواندیم: ویژه‌نامه محیط زیستی روزنامه طنز وقایع‌تهرانیه، با شعار آسمان‌تان را پس بگیرید.

و ما وقتی می‌گفتیم همبرگر نخورید می‌دانستیم عدهﻯ زیادی در طول روز به فست‌فود چشمک می‌ِزنند و فست‌فود هم  متقابلا به آنها چشمک می‌ِزند. برای همین جدا از مضراتی که فست‌فودها برای سلامتی دارند، آسیب‌های محیط‌زیستی برخی خوراکی‌ها از جمله همبرگر را در روزنامه آورده بودیم که برای مردم جالب بود.

photo_2016-01-07_22-40-14

روز پنج‌شنبه پنج هزار نسخه از روزنامه را میان مرد و زن و پیر و جوان و کودک توزیع کردیم. خوشحالیم که مردم روزنامه خودشان را می‌شناسند و امیدواریم که این حرکت باعث شود که اوضاع‌مان بهتر شود. یعنی از سه میلیون و پانصد هزار موتور، فقط ۱۲۸ موتور نروند معاینه‌فنی بگیرند و مردم نه هرازگاهی بلکه همیشه و اغلب از مترو و اتوبوس استفاده کنند.

پایان پیام

گزارش‌گر: علی‌اکبر مجدراد

کد خبر : 11736 ساعت خبر : 1:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11736
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات