آمادگی ایران برای کاهش ۸ درصدی گاز کربن

آمادگی ایران برای کاهش ۸ درصدی گاز کربن

وزیر نیرو از آمادگی ایران برای کاهش ۸ درصدی انتشار گاز کربن خبر داد و گفت: درتمام ابعاد زندگی بشر نیازمند پایداری هستیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حمید چیت‌چیان در شانزدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که صبح امروز برگزار شد، با تأکید بر این که جمعیت جهان رو به افزایش است، اظهار کرد: منابع زمین محدود است و با توجه به نیاز بشر به توسعه، توسعه باید به گونه پایدار هدف گذاری شود.

آمادگی ایران برای کاهش ۸ درصدی گاز کربن

وی با تأکید بر این که با افزایش جمعیت، رشد شهرنشینی و توسعه صنعتی، منابع کره زمین مورد تهاجم قرار گرفته است، گفت: خشکسالی‌ها و از سوی دیگر سرازیر شدن سیلاب‌های مخرب علائم استفاده از منابع کره زمین به صورت توسعه ناپایدار است.
چیت‌چیان تصریح کرد: در سال ۲۰۱۵، ۱۹۰ کشور جهان برنامه‌های خود را برای کنترل و کاهش انتشار کربن ارائه کردند. امیدواریم با استقامت انسان و توجه به منابع زمین و اکوسیستم به پایداری مطلوب برسیم.

حمید چیت‌چیان (زاده ۱۳۳۶، تبریزوزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در دولت یازدهم بوده‌است. او پیش از این مشاور عالی و قائم مقام وزارت نیرو دولت نهم، عضو هیئت‌مدیره شرکت توانیر و سازمان برق ایران، معاون وزیر نیرو در امور انرژی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، قائم مقام وزیر و مشاور عالی وزیر و رئیس شورای مشاوران وزارت نیرو نیز بوده‌است.

همچنین وی در تأسیس و پایه‌گذاری مؤسسه‌های مهمی از جمله مؤسسه تحقیقات و آموزش مدیریت وزارت نیرو، مرکز مطالعات انرژی ایران، سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا)، سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا)، مرکز اطلاعات انرژی ایران و آزمایشگاه ملی صرفه جویی انرژی ایران نقش مهم داشته‌است.

چیت‌چیان فعالیت سیاسی خود را با حضور در سپاه آذربایجان شروع کرد و پس از تجربه سطوح مختلف فرماندهی با شرکت در انتخابات مجلس و کسب رأی اول از استان، نماینده آذربایجان شرقی (تبریز) در دوره سوم مجلس شورای اسلامی شد. وی پیش از انقلاب مدتی در دفتر نادر جهانبانی به عنوان آبدارچی مشغول به کار بوده‌است.

پایان پیام

کد خبر : 12278 ساعت خبر : 7:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12278
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات