برای کودکان سفارت بخرید

پایگاه خبری گلونی: ما باید طوری فرزندان خود را تربیت کنیم که در آینده خودسر و خودجوش نباشند. اما چه کنیم که فرزندان‌مان خودسر و خودجوش نشوند؟

برای این که فرزندتان خودسر نشود باید از همان روز اول تربیتش را آغاز کنید و نگذارید خودسرانه رفتار کند. دانشمندان به‌تازگی به این نتیجه رسیده‌اند که اغلب گریه‌های نوزاد در کودکی نه از سر دل‌درد، بلکه از خودسری است و والدین نباید هر وقت بچه گریه کرد به او شیر بدهند. بچه اگر از همان روز اول بفهمد وقتی گریه می‌کند شیری در کار هست خودسر می‌شود یعنی خودسرانه و بدون این که گرسنه باشد تقاضای شیر، اسباب‌بازی و غیره می‌کند و اگر شما با آن مخالفت کنید خودش می‌رود و مثلا شیر می‌خورد یا اسباب‌بازی می‌خرد و یا به چیزی که شما گفته‌اید جیز است، دست می‌زند. اصولا در تربیت درست، وقتی به کودک می‌گوییم فلان چیز جیز است باید طوری معنی جیز را به او بفهمانیم که تا ۸۰ سالگی آن چیز همچنان برایش جیز باشد. حالا این مفهوم را با زبان به کودک یاد می‌دهیم یا با کتک. چون به هر حال کودک زبان‌نفهم هم داریم و زبان‌نفهم فقط زبان کتک را می‌فهمد.

اما چه کنیم که کودک خودجوش نشود. یعنی به صورت خودجوش نرود سر وسایل شما. به طور خودجوش چیزی را خراب نکند و به طور خودجوش وسایل را نشکند. روان‌شناسان و دانشمندان و تخم‌جن‌شناسان عقیده دارند اگر کودک در همان کودکی عقده‌هایش را خالی کند در بزرگی خودجوش نمی‌شود. یعنی اگر کودک در کودکی چند ماشین را بشکند و چند ساختمان را خراب کند دیگر در جوانی هوس بالا رفتن از دیوار نمی‌کند و با دیدن ساختمان سفارت از خود بی‌خود نمی‌شود.

پس برای کودک‌ها‌ی‌تان حتما اسباب‌بازی و ماکت ساختمان‌های خارجی ترجیحا سفارت بخرید و حتما بگذارید آن‌ها را خراب کند تا در آینده فرد مفیدی برای جامعه باشد.

باقی بقای‌تان

از: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – طنز روز. رضا ساکی

کد خبر : 11424 ساعت خبر : 11:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11424
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات