صدا و سیما سگ را با خرس اشتباه گرفت

صدا و سیما سگ را با خرس اشتباه گرفت

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با تکذیب خبر خبرگزاری صدا و سیما مبنی بر کشف لاشه یک قلاده خرس سیاه ایرانی در حاشیه شهر بمپور از توابع شهرستان ایرانشهر سیستان، گفت: طی بازدید کارشناسان این اداره از منطقه، لاشه کشف شده متعلق به سگ سیاه بزرگ جثه است که به علت گذشت مدت زمان چند روزه از مرگ این حیوان و متلاشی شدن سر آن، امکان بیان علت اصلی مرگ در حال حاضر وجود ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به اینکه خبرگزاری صدا و سیما برای پوشش تصویری این خبر از فیلم و عکس‌های آرشیوی استفاده کرده و عکس و فیلمی از لاشه کشف شده خرس سیاه ایرانی که مدعی مرگ آن شده پخش نکرده است، افزود: از خبرگزاری صدا و سیما درخواست کردیم تا لاشه خرسی که مدعی مرگ آن شده را تحویل دهد.

وی با یادآوری این موضوع که رسالت رسانه‌ها انعکاس درست واقعیات و اخبار است، از رفتار و موضع خبرگزاری صدا و سیما در پوشش شتابزده و غیر حرفه‌ای این خبر انتقاد کرد و اظهار کرد: انتظار می رود رسانه‌ها اخبار دریافتی را پس از دریافت نظر کارشناسان مربوطه منتشر نمایند.

محمودی گفت: یگان حفاظت استان در کلیه مناطق حضور فعال و شبانه‌روزی داشته و بالاخص در خصوص حفاظت از گونه‌های نادر همچون خرس سیاه برنامه‌های حفاظتی ویژه‌ای اجرا می‌نماید.

پایان پیام

کد خبر : 11411 ساعت خبر : 8:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11411
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات