محیط‌زیست: تهران را تا جمعه تعطیل کنید

محیط‌زیست: تهران را تا جمعه تعطیل کنید

به گزارش پایگاه خبری گلونی آموزش و پرورش و استانداری با طرح پیشنهادی محیط‌زیست مبنی بر تعطیلی تهران تا پایان هفته مخالفت کردند.

شنیده‌های خبرنگار گلونی حاکی از این است که در جلسه امروز کارگروه آلودگی هوا پیشنهادی از سوی سازمان محیط‌زیست مطرح شده است مبنی بر اینکه برای کاستن از ورود آلاینده‌ها و همچنین تاثیر آن بر شهروندان، شهر تهران تا آخر هفته تعطیل باشد.

این پیشنهاد با واکنش مثبت راهنمایی رانندگی هم همراه شده است اما آموزش و پرورش و استانداری تهران با این موضوع مخالفت کردند.

به نظر می‌رسد با وضعیتی که شهر تهران دارد این تصمیم می‌توانست از آلودگی‌های تهران کم کند و با توجه به تعطیلی روز سه شنبه باعث خارج شدن مردم از تهران بشود.

محیط‌زیست: تهران را تا جمعه تعطیل کنید

اُزون[۱] (به انگلیسی: Ozone) یکی از آلوتروپهای اکسیژن است به فرمول O۳ که گازی با اکسیدکنندگی بسیار بالاست.

ازون معمولاً ناپایدار بوده و در بسیاری از واکنش‌ها مانند کلر عمل می‌کند و با مکانیزم ترکیب شدن با پروتئین و بی‌اثر کردن آنزیم کاهنده که برای تنفس یاخته مهم است، به عنوان میکروب کش عمل می‌کند.

خاصیت اکسیدکنندگی این گاز باعث می‌شود تا کاربردهای صنعتی زیادی داشته باشد و در غلظت‌های بالاتر از ۱۰۰ جزء در میلیارد اثر تخریبی شدیدی بر مخاط و اندام‌های تنفسی جانوران، ازون در فضای نزدیک به زمین از مهم‌ترین آلاینده‌های هوا محسوب می‌شود اما ازون موجود در لایه ازون برای جانوران و گیاهان سودمند است چرا که از ورود پرتوهای فرابنفش و پرتوهای پرانرژی به زمین جلوگیری می‌کند. ازون یک عنصر ۳ اتمی است یعنی کوچک‌ترین ذره آن مولکول‌های ۳اتمی است.

پایان پیام

کد خبر : 10732 ساعت خبر : 9:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10732
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات