نخستین جلسه «رمز طنز» برگزار می‌شود

نخستین جلسه بازخوانی متون کهن طنز با عنوان “رمز طنز” به همت کانون ادبی نیاوران روز دوشنبه چهاردهم دی ماه در فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این نشست‌های “رمز طنز” دوشنبه‌ی اول هر ماه از ساعت ١٧-١٩ در سالن کتابخانه‌ی فرهنگ‌سرا برگزار شود، اما از آنجایی که آیین پایانی نخستین جشنواره شعر نیاوران روز سه شنبه هشتم دی ماه برگزار گردید ، به طور استثنایی جلسه‌ی دی ماه در روز دوشنبه ی دوم ماه ١۴/١٠/٩۴ برگزار می‌شود.

ابوالفضل زرویی نصرآباد زاده ۱۵ اردیبهشت ۱۳۴۸ در تهران شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز صاحب‌نامی است که با اسم‌های مستعار ملانصرالدین، چغندر میرزا، آمیز ممتقی، میرزا یحیی، عبدلی و… در نشریاتی مانند نشریات موسسه گل آقا، همشهری، جام جم، ایرانیان، انتخاب، زن، مهر، کیهان ورزشی، بانو، جستجو، عروس، تماشاگران و… طنز نوشته است. بسیاری از نویسندگان و طنز‌پردازان همچون  کیومرث صابری فومنی (گل آقا) ،علی موسوی گرمارودی و … از او به عنوان یکی از بهترین نویسندگان در حوزه طنز یاد می‌کنند

شایان ذکر است  در جلسات«رمز طنز» علاوه بر بازخوانی متون کهن طنز، اشعار شاعرانی که در حوزه ی طنز قلم می‌زنندتوسط خودشان قرائت شده و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

 نخستین جلسه کانون ادبی نیاوران هشتم مهرماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران برگزار شد و با برگزاری این جلسه این کانون ادبی به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.
در این مراسم شاعرانی مانند محمدعلی بهمنی، ابوالفضل زرویی نصرآباد، هرمز علیپور، محمد سلمانی، حسین آهی، عبدالجبار کاکایی، سهیل محمودی، فاضل نظری، فریبا یوسفی، امیر ارجینی، حمیدرضا شکارسری، مرضیه نظامی، محمدرضا گلزار و عبدالله صمدیان حضور داشتند و به شعرخوانی پرداختند.
اجرای نخستین جلسه کانون ادبی نیاوران را اکبر کتابدار مسئول امور ادبی این فرهنگسرا بر عهده داشت.
نخستین سخنران و شاعر جلسه حسین آهی عروض‌دان و استاد زبان و ادبیات فارسی بود که به پیدایش زبان فارسی در قرون گذشته اشاراتی داشت و درباره نقش زبان در تحکیم وحدت ملی و گسترش فرهنگ و تمدن ایران سخنرانی کرد.
او گفت: شاعران بزرگی چون فردوسی، نظامی، مولوی، حافظ و خیام نقش بسیار زیادی در گسترش فرهنگ اصیل ایرانی در سطح جامعه جهانی داشته‌اند و امروز باید بگویم راه‌اندازی این کانون تدبیر شایسته‌ای برای حفظ و گسترش زبان و ادبیات فارسی است.

پایان پیام

کد خبر : 11310 ساعت خبر : 9:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11310
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات