هم‌نوازی اساتید کمانچه در خرم‌آباد

۵ تن از نوازندگان متبحر خرم‌آبادی در قالب کنسرت «هم‌نوازی کمانچه» به اجرای برنامه می‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این کنسرت استاد علی‌اکبر شکارچی، فرج علی‌پور، فرشاد سیفی، محمد باجلاوند و حامد فیضیان با همراهی تنبک شهاب خاکسار در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد به روی صحنه می‌روند.

از نکات قابل توجه، حضور استاد شکارچی‌ است که پس از سال‌ها در زادگاه خود و برای علاقه‌مندان موسیقی کمانچه می‌نوازد.

این کنسرت به پیشنهاد علی‌اکبر شکارچی در دو پارت اجرا می‌شود که در قسمت اول استاد قطعاتی را با همراهی تمبک اجرا خواهند کرد و در پارت دوم شاهد هم‌نوازی کمانچه و تمبک توسط علی‌اکبر شکارچی به همراه دیگر نوازندگان خواهیم بود.

این کنسرت به همت انجمن موسیقی لرستان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در روزهای دوشنبه ۲۸ و سه‌شنبه ۲۹ دی‌ماه برگزار می‌شود.

بلیت‌های این کنسرت به علاقه‌مندان در ۲ مرکز به نشانی «دفتر انجمن موسیقی» واقع در میدان ۲۲ بهمن (کیو) ارشاد اسلامی‌، “نوای زاگرس” واقع در ضلع شرقی چهار راه فرهنگ عرضه خواهد شد.

پایان پیام

علی‌اکبر شکارچی

علی‌اکبر شکارچی نوازنده کمانچه ایرانی آهنگساز و استاد موسیقی سنتی و موسیقی لری است.

وی در ۶ فروردین ۱۳۲۸ در روستای ایستگاه چم سنگر شهرستان دورود استان لرستان متولد شد. نواختن کمانچه را از کودکی تحت تأثیر نوازندگان محلی آغاز کرد و پس ازاخذ دیپلم و خدمت سربازی در سن ۲۰ سالگی به تهران رفت و در سال ۱۳۵۰ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل گردید و جهت فراگیری ردیف‌های سازی و آوازی و قطعات ضربی از محضر استادان داریوش صفوت، نورعلی خان برومند، محمود کریمی، یوسف فروتن، سعید هرمزی و جلال ذوالفنون بهره برد. علی اکبر شکارچی در طول این سالها همواره از محضر استاد خود علی اصغر بهاری سود می‌برد.
شکارچی در سال ۱۳۵۶ در اولین آزمون موسیقی باربد نفر اول رشته نوازندگی کمانچه شد.

کد خبر : 12132 ساعت خبر : 10:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12132
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات