هنرمندان از محیط زیست حفاظت کنند

هنرمندان از محیط زیست حفاظت کنند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علی جنتی وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی در حاشیه کنسرت زمین مقدس به خبرنگاران گفت:  همه ما، هنرمندان، فرهیختگان، نویسندگان و همه کسانی که صاحب نفوذ در جامعه هستند، باید راهنمایی کنند، هدایت کنند و تلاش کنند برای این‌که این محیط زندگی خودمان را یک محیط سالم و به‌دور از آلودگی نگه داریم. جمعیت دنیا به ‌طور طبیعی رو به افزایش است. هفت میلیارد نفر امروز روی این زمین زندگی می‌کنند و گازهای گلخانه‌ای، صنایع آلوده‌کننده، جنگ‌ها و نزاع‌هایی که در دنیا دارد اتفاق می‌افتد، اقدامات قانونی مثل شکار حیواناتی که بالاخره زیبایی می‌بخشند به طبیعت ما؛ همه این‌ها عواملی است که ما باید با آن‌ها مقابله کنیم. سعی کنیم یک محیط سالمی برای خودمان ایجاد کنیم. خوشبختانه امروز خط آلوده‌شدن محیط زیست در سراسر جهان احساس می‌شود و اجلاس‌های بین‌المللی که دارد برگزار می‌شود، به‌خصوص همایشی که اخیرا در پاریس برگزار شد و تصمیمات خوبی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای در آن‌جا گرفته شد و امثال این اقدامات، بسیار می‌تواند کمک کند برای این‌که محیط زیست ما سالم شود.

وزیر ارشاد در ادامه با تشکر از سازمان محیط زیست گفت: خوشبختانه در کشور ما ریاست سازمان محیط زیست برعهده سرکار خانم دکتر ابتکار است که خود ایشان انگیزه بسیار زیادی دارد برای این‌که همه دستگاه‌های دولتی، اجرایی، بخش خصوصی، صنایع و همه را ترغیب کنند به این‌که محیط زیست خودمان را سالم نگه داریم. آبی را که در اطراف‌مان داریم استفاده می‌کنیم، سعی کنیم از آب سالم استفاده کنیم،‌ دریاها، رودخانه‌ها و ساحل‌های خودمان را سعی کنیم به دور از آلودگی نگه داریم و در محیط جنگل‌ها سعی کنیم این جنگل‌های ارزشمند را نگه داریم، نگذاریم این‌ها درختانش قطع شود، نگذاریم به‌خاطر انجام پروژه‌هایی مثل پروژه‌های راه‌سازی، اینها دستخوش تغییر شود و محیط زیست را تغییر دهد.

وزیر ارشاد در پایان سخنان خود درباره رابطه هنر و محیط زیست گفت: هنرمندان با ساخت فیلم‌های مستند، با انجام نمایش‌های بسیار خوب و کارهای موزیکال از نوعی که ما در کنسرت زمین مقدس شاهدش بودیم، همه اینها می‌تواند جامعه ما را ترغیب کند برای این‌ که محیط زیست خودشان را حفاظت کند و با آلودگی‌ها مقابله کند.

پایان پیام

کد خبر : 10866 ساعت خبر : 8:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10866
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات