مراسم نمادینی برای توهین به رفتگران

مراسم نمادینی برای توهین به رفتگران

به گزارش پایگاه خبری گلونی: گاهی به برخی باید گفت همین‌که کاری نکنید ما ممنون شما هستیم. این جمله در زمان دولت سابق به وجود آمد و در آن دوره کاربردهای فراوانی یافت.
ولی به نظر می‌آید این روزها باید برای  شهرداری خرم‌آباد هم این جمله را به کار برد. بعد از قضیه هواپیمای پلاستیکی سالگرد پیروزی انقلاب که باعث شد سیل جک‌ و تمسخر در فضای مجازی به ضد شهر خرم‌آباد (بعضی اشتباه‌ها به پای مردم شهر نوشته می‌شود) روان شود، چند روزیست که دست به دست شدن یک عکس خاطر شهروندان را آزرده کرده است.

مراسم نمادینی برای توهین به رفتگران

روز یک‌شنبه هفته گذشته شهرداری در مراسمی نمادین معابر شهر خرم‌آباد را با حضور شهردار، اعضای شورای شهر، سمن‌های محیط زیست، کاگران زحمت‌کش تنظیف مناطق شهرداری خرم‌آباد پاک‌سازی کرد.
در ابتدا باید گفت چرا باید نام این فعالیت را پاک‌سازی «نمادین» گذاشت؟ مگر نفس این کار، فرهنگ‌سازی برای عموم شهروندان نیست؟ و اگر اینچنین است باید به صورت مداوم و همیشگی باشد نه نمادین و موقت.
نکته دوم و موضوع اصلی این مطلب این است که همینطور که در عکس‌های این مراسم مشهود است، بی‌احترامی و در واقع اهانتی است که نسبت به اصلی‌ترین عناصر پاکیزگی شهر یعنی رفتگران و کارگران تنظیف شده است.
مسئولان که انگار از زحمت و تلاش فراوان برای راحتی شهروندان! خسته شده‌اند روی صندلی نشسته‌اند و به صحبت‌های سخنرانان گوش می‌دهند و کارگران جارو به دست در حالی که کلافگی از سر و رویشان می‌بارد ایستاده به آنها خیره شده‌اند.

paki1 2
شاید مسئولان شهری خرم‌آباد که تقریبا همگی هم در این مراسم حضور داشتند، نشستن کنار این زحمت‌کشان را در شأن شخصیت خود نمی‌دانند. به نظر می‌رسد واژه احترام فقط روی تابلوهای روی دیوار ادارات تحت مدیریت این مسئولان، برای دادن پز خدمت‌گذاری زده شده است.باید به این مدیران گفت که اگر اجرا و مدیریت چنین مراسمی را بلد نیستید لطف کنید برگزار نکنید. شهر نیازی به فعالیت‌های نمادینی که در آن به شهروندانِ واقعا خدوم اهانت شود ندارد.
مراسمی که حتی در ظاهر هم شده می‌توانست حس بهتری را نسبت به مدیران شهری در مردم زنده کند حالا برعکس عمل کرده است و نشان می‌دهد بعضی‌ها ظاهرسازی را هم خوب بلد نیستند.

پایان پیام

گزارش‌گر: محمد پورخداداد

کد خبر : 13301 ساعت خبر : 7:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=13301
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات