آشغال به طبیعت برنمی‌گرده را ببینید

آشغال به طبیعت برنمی‌گرده را ببینید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، زباله در کشور ما یکی از معضلات جدی در طبیعت به شمار می‌آِید و تاکنون تلاش‌ها در بازیافت و مهار آن به نتیجه مطلوبی نرسیده است. موضوع زباله‌های پلاستیکی و اثرات تخریبی که بر طبیعت از خود به جا می‌گذارند، انکارناپذیر است، این موضوع زمانی جدی‌تر مشخص می‌شود که بدانیم براساس آمار، میزان پلاستیک‌های تولیدی در ایران به بیش از ۱۷۷ هزار تن تخمین زده شده و این رقم معادل ۵۰۰ تن در هر روز است.

محققان و کارشناسان محیط زیست در آمریکا با توجه به ماندگاری پلاستیک بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ سال در طبیعت،این ماده را بدترین زباله جهان می دانند.

سالانه حدود ۵۰۰ میلیارد کیسه پلاستیکی در سراسر جهان استفاده می شود که به معنای یک میلیون کیسه در هر دقیقه است.

حدود هشت درصد از نفت تولید شده در سراسر جهان صرف تولید محصولات پلاستیکی می شود.

پایان پیام

پلاستیک
پلاستیک به دسته‌ای از مواد مصنوعی یا نیمه مصنوعی گویند که از فرایند بسپارش یا پلیمریزاسیون بدست می‌آیند. پلاستیک‌ها دسته‌ای از بسپارهای افزایشی یا تراکمی هستند. پلاستیک جزء مواد مصنوعی است و به‌صورت طبیعی یافت نمی‌شود. پلاستیک‌ها را می‌توان به شکل‌های مختلف درآورد. اصولاً یکی از ویژگی‌های پلاستیک‌ها شکل پذیری خوب آن‌هاست. پلاستیک‌ها را می‌توان تحت فرایندهای حرارتی و مکانیکی به شکل‌های مختلف و گوناگون درآورد.
عمدتاً پلاستیک‌ها برای عرضه به بازار به مواد کمکی متعددی از قبیل مواد ضد بلوک، آنتی‌اکسیدان‌‌ها، عوامل ضد شکاف مانند پلی‌بوتادین‌‌ها، پایدارکننده‌های گرمایشی، لغزنده‌کننده‌ها، رنگ‌ها و تأخیر اندازهای شعله‌وری از قبیل آنتمران آغشته می‌کنند. پس از دفع پلاستیک به صورت زباله، هر یک از این مواد می‌تواند در اثر حرارت غذا با مواد غذایی وارد واکنش شیمیایی پلیمر شود.
برای ترمیم بافت‌های آسیب دیده هم به‌کار می رود. به این ترتیب که داخل ژل آن مواد سیلیکونی که نسبت به عبور الکتریسیته واکنش خوبی نشان می دهند به صورت افشره تزریق می کنند و در فاصله بین دوعصب که به هم نمی‌رسند تزریق می‌کنند. به این صورت با تحریک سیناپس‌ها جریان خفیف الکتریسیته داخل سلسله اعصاب به پلاستیک منتقل شده و خود به خود دانه های سیلیکون یکسو شده آن را عبور می‌دهند.

 

کد خبر : 12613 ساعت خبر : 8:08 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12613
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات