تونل بهشت‌آباد اجرا نمی‌شود

وزیر نیرو گفت: طرح تونل بهشت‌آباد متوقف شده و مطلقا اجرا نخواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، طرح تونل بهشت‌آباد با هدف انتقال سالانه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب از چهار محال و بختیاری به اصفهان و فلات مرکزی جهت توسعه کشاورزی این مناطق داده شد.

طرح بهشت‌آباد در سال ۱۳۹۰ در حالی کلنگ‌زنی شد که سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سال ۱۳۸۶، مرکز پژوهش‌های مجلس در سال ۱۳۸۷ و سازمان مدیریت منابع آب ایران به عنوان متولی آب کشور به این طرح اشکالات فراوانی گرفته و آن را تأیید نکرده بودند.

شایان ذکر است شورای عالی امنیت ملی کشور در سال ۹۲ احداث تونل‌های بهشت آباد و گلاب را غیرقانونی اعلام و دستور توقف فوری آن را داده بود، با این وجود با توجه به اظهارات برخی منابع محلی کارگاه این تونل همچنان در روستای چرمهین اصفهان برپا بوده و جمع‌آوری نشده است لذا شائبه‌هایی مبنی بر ادامه طرح بوجود آورده بود که وزیر نیرو در کل این خبر را تکذیب کرد و گفت که این خبر غیرواقعی است.

حمید چیت‌چیان وزیر نیرو اظهار داشت: تونل بهشت‌آباد مطلقا اجرا نمی‌شود، کار متوقف شده و هیچ وقت هم اجرا نخواهد شد.

پایان پیام

در مورد اصفهان

اِصفَهان شهری تاریخی در مرکز ایران است. این شهر مرکز استان اصفهان و نیز شهرستان اصفهان است. اصفهان، سومین شهر بزرگ ایران، سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد و همچنین یکصد و شصت و پنجمین شهر پرجمعیت جهان و نهمین شهر پرجمعیت باختر آسیا به‌شمار می‌رود. کلان‌شهر اصفهان نیز هجدهمین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه است.

این شهر به داشتن معماری زیبای ایرانی، پل‌های سرپوشیده، مسجدها و مناره‌های منحصربه‌فردش نام‌آور است. این امر سبب شده تا در فرهنگ عامه، اصفهان نصف جهان، لقب بگیرد. این شهر در آذر ۱۳۹۴ (دسامبر ۲۰۱۵) به همراه رشت به عنوان نخستین شهرهای ایران، به شبکه شهرهای خلاق جهان زیر نظر یونسکو پیوست

کد خبر : 12415 ساعت خبر : 9:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12415
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات