دونوازی پیانو و کمانچه

کنسرت بداهه‌نوازی پیمان یزدانیان و حسام اینانلو با عنوان “دونوازی پیانو و کمانچه” سوم و چهارم بهمن ماه در سالن خلیج فارس فرهنگ‌سرای نیاوران اجرا می‌شود .

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این برنامه در سه بخش انجام می‌شود. بخش اول بداهه‌نوازی پیانو توسط پیمان یزدانیان، بخش دوم اجرای یک قطعه به نام “پیش درآمد ” توسط حسام اینانلو و در نهایت بخش سوم که به دونوازی بداهه این دو هنرمند اختصاص دارد.

پیمان یزدانیان و حسام اینانلو بیش از ۳ سال است که به صورت مستمر تجربیات موسیقایی خود را در قالب همنشینی‌های بداهه با یکدیگر تقسیم می‌کنند. حاصل استمرار این همکاری، رسیدن به بیانی مشترک از دو دنیای موسیقایی متفاوت بوده و تا کنون با ۳ اجرای رسمی در تالار وحدت طی سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ همراه شده است.

پیمان یزدانیان بیش از ٢٠ سال است که به آهنگسازی در حوزه موسیقی کلاسیک و همچنین نوازندگی پیانو مشغول و آثارش توسط نوازندگان و ارکسترهای مختلف در فرانسه، چین، ایتالیا و ایران به روی صحنه رفته  و در کنار آن رسیتال‌های متعدد پیانو نیز اجرا کرده است. او تا کنون شش آلبوم با عنوان‌های برداشت، برداشت دوم، گذر، همراه با باد، سوئیت‌ها و از انعکاس شهرهای دور  را منتشر کرده است.

بداهه‌نوازی پیمان یزدانیان و حسام اینانلو

حسام اینانلو نیز  که سابقه همکاری با گروه شیدا (به سرپرستی شادروان استاد محمدرضا لطفی) و گروه ماهریز و نهفت را دارد تا کنون چهار اثر به نام رهگذار، صبح امید، در آئینه اوهام و چارراه منتشر کرده  است.

گفتن است بداهه‌نوازی پیمان یزدانیان و حسام اینانلو ساعت ٢١ برگزار می‌شود و علاقمندان جهت تهیه بلیط می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

پایان پیام

بدیهه‌سازی یا بداهه‌پردازی ایجاد آثار هنری در حین اجرای آن است. بداهه‌نوازی امکان‌پذیر است در شعر، موسیقی، رقص، تئاتر و دیگر منابع از بداهه در هنر حرفه‌ای مربوط به هنر قوم. از زمان‌های قدیم، از افراد مختلف رده خاص از خواننده improvisers (aedy یونانی، غرب Spielmann، قصه گوهای روسیه، kobza اوکراین، قزاقستان و قرقیزستان آکین، و دیگران) وجود دارد. در هنر حرفه‌ای از بسیاری از شعر و موسیقی بداهه بداهه شاعرانه توسعه یافته‌است و معمولاً بر روی یک موضوع داده شده انجام می‌شود.

کد خبر : 12434 ساعت خبر : 10:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12434
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات