چهل اثر از جعفری‌تبار نمایش داده شد

نمایشگاه آثار خوشنویسی حسن جعفری‌تبار ١۶ بهمن ماه در گالری شماره دو فرهنگ‌سرای نیاوران میزبان علاقمندان به هنر نقاشی خط خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، جعفری‌تبار در اولین نمایشگاه انفرادی خودش چهل اثر را در ابعاد ۵٠ در ٧٠ با الهام از آثار یدالله کابلی و اسرافیل شیرچی به روی دیوار برده است.
حسن جعفری‌تبار متولد ١٣۵١  شهر  بابل  تاکنون در چندین نمایشگاه جمعی حضور داشته که از جمله آنها می‌توان به حضور در نمایشگاه گروهی بسم‌الله در فرهنگ‌سرای ارسباران، موزه معاصر و فرهنگ‌سرای بهمن اشاره کرد.
گفتنی است این نمایشگاه تا ٢۴ بهمن دایر می‌باشد وعلاقمندان می‌توانند همه روزه  از ساعت ١٠الی ٢٠ و در روزهای تعطیل ١۴ الی ٢٠ درگالری شماره دو فرهنگ‌سرای نیاوران از آثار این هنرمند بازدید به عمل آورند.

پایان پیام

فرهنگ سرای نیاوران
فرهنگ سرای نیاوران بنایی است که در مجموعه نیاوران در شمال شرقی شهر تهران واقع است. این بنا از نظر طراحی معماری معاصر ایران دارای اهمیت می‌باشد.
پس از انقلاب ایران (۱۳۵۷) این فرهنگ سرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد و تنها فرهنگسرای این وزارت خانه است.[۱] تا سال ۱۳۶۴ علاوه بر کوشش‌های هنری، فعالیت‌هایش عبارت بودند از: انتشار کتاب، تفسیر و ترجمه قرآن و از سال ۱۳۶۷ پذیرش هنرجویان «مرکز آموزش هنر» از طریق آزمون سراسری وزارت فرهنگ و آموزش عالی آغاز شد که طی سه دوره ۱۸۰ نفر با دریافت گواهینامه در مقطع کاردانی و در رشته‌های نامبرده از مرکز آموزش هنر (فرهنگسرای نیاوران) فارغ‌التحصیل شدند. از سال ۱۳۷۰ فعالیت‌های فرهنگسرا چنین بوده‌است: برگزاری سمینار، کنفرانس، نمایشگاه و …
این فرهنگسرا در خیابان شهید باهنر (نیاوران) روبروی پارک نیاوران قرار دارد.
دانشجویان در رشته‌های طراحی و گرافیک، مجسمه‌سازی، نقاشی، بازیگری و نمایش نامه‌نویسی و مینیاتور در این دانشکده تحصیل می‌نمودند. از استادان دوره‌های اول می‌توان محمود دولت‌آبادی و قطب الدین صادقی (در رشتهٔ نمایش‌نامه نویسی)، محمود فرشچیان (دورهٔ اول مینیاتور) رضا فاضلی (دورهٔ دوم مینیاتور)، شریف‌آبادی (طراحی و گرافیک)، غلامحسین نامی و میلانی را در رشتهٔ (نقاشی) نام برد.

کد خبر : 13174 ساعت خبر : 2:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=13174
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات