کلنگ‌زنی هتل ۵ ستاره در خرم‌آباد

کلنگ‌زنی هتل ۵ ستاره در خرم‌آباد

هتل پنج ستاره کیو خرم‌آباد در کنار دریاچه کیو با حضور بخش خصوصی و در زمینی به مساحت پنج هزار و ۶۵۰ متر مربع و در زیربنای ۳۵ هزار متر مربع در مجموع ۱۳ طبقه ساخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی مراسم کلنگ‌زنی ساخت این هتل عصر روز جمعه نهم بهمن ماه با حضور دکتر شیرکوند معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی کشور،  مهندس بازوند استاندار لرستان، مهندس سلیمانی مدیر کل میراث فرهنگی لرستان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد.
سعید شیرکوند در این مراسم گفت: گردشگری به عنوان یک صنعت جدی می‌تواند موجب رشد و توسعه فرهنگ و انقلاب اسلامی به همه دنیا شود و دولت تدبیر و امید نیز برای توسعه گردشگری برنامه‌ریزی کرده است.

وی تصریح کرد: گردشگری و توسعه این صنعت در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته و در سفر اخیر رییس جمهوری به رم و پاریس نیز به این مهم اشاره شده است.

وی اضافه کرد: با توسعه بخش توریست و گردشگری می‌توان علاوه بر ترویج و اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی، در راستای جذب گردشگر و ایجاد زمینه‌های اشتغال در کشور تلاش کرد.

کلنگ‌زنی هتل ۵ ستاره در خرم‌آباد

شیرکوند گردشگری را صنعتی جدی برای ایجاد اشتغال دانست و گفت: صنعت گردشگری موجب تحول دنیا شده و با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در کشور می‌توان برای تحول در اقتصاد اقدام کرد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه کرد: صندوق توسعه ملی نیز با پرداخت تسهیلات برای رشد و توسعه صنعت گردشگری اقدام کرده و با پرداخت تسهیلات ریالی با نرخ سود ۱۴ درصد و تسهیلات ارزی با نرخ سود شش درصد زمینه حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای حضور در صنعت گردشگری را فراهم کرده است.

وی در ادامه استان لرستان را سرشار از جاذبه های طبیعی و تاریخی دانست و گفت: با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان در راستای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان از وجود پتانسیل‌های گردشگری لرستان بهره‌مند شد.

مهندس هوشنگ بازوند استاندار لرستان هم در این مراسم گفت: در حال حاضر تعداد ۲۶ هتل در قالب ۲۶ طرح مختلف و با ظرفیت یک هزار و ۵۶۷ تخت و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۲ درصد در دست ساخت است.

photo_2016-01-31_13-23-09 همه پروژه‌ها نیز در حال اجرا و از پیشرفت مطلوبی بهره‌مند هستند.

هوشنگ بازوند اضافه کرد: برای اجرای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است و همه پروژه‌ها نیز در حال اجرا و از پیشرفت مطلوبی بهره‌مند هستند.
وی تصریح کرد: برای تکمیل این طرح‌ها اعتباری بالغ بر یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال نیاز است که امیدواریم اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات به این طرح‌ها اختصاص یابد. وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده این تعداد هتل در سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند تا بتواند استان لرستان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان به عنوان میزبان، ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت: ۳۲ هتل و مهمان‌سرا در لرستان فعال بوده و آماده پذیرایی از مسافران است.
غلامرضا سلیمانی افزود: این تعداد هتل و مهمان‌سرا در شهرهای مختلف با ۵۶۱ سوییت و یک هزار و ۳۴۱ تخت در استان فعال هستند.وی تصریح کرد: در حال حاضر طرح‌های مهم اقامتی و گردشگری در لرستان در دست ساخت است که با بهره‌برداری از آنها زمینه اسکان مسافران و توسعه صنعت توریست فراهم می‌شود.

photo_2016-01-31_13-23-16

پایان پیام

کد خبر : 12854 ساعت خبر : 1:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12854
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات