۹ اثر تاریخی لرستان تعیین عرصه و حریم شد

۹ اثر تاریخی لرستان تعیین عرصه و حریم شد

آقای مهندس سلیمانی مدیر کل میراث فرهنگی از تصویب ۹ پرونده تعیین عرصه و حریم آثار تاریخی استان لرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی آقای سلیمانی با اعلام این خبر گفت: پرونده‌های مربوطه جهت بررسی طرح عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی آثار تاریخی به شورای ثبت و تعیین حریم میراث فرهنگی کشور ارسال و در جلسه ۲۵ آذر ماه سال جاری مورد بررسی کمیته فنی قرار گرفته و در نهایت به تصویب نهایی رسیدند.

۹ اثر تاریخی لرستان تعیین عرصه و حریم شد

رامین ابراهیمی معاونت میراث فرهنگی استان لرستان با اشاره به اهمیت موضوع تعیین حریم آثار تاریخی عنوان کرد: به منظور حفاظت هر چه بیشتر از آثار تاریخی و بحث تملک آنها، پس از ثبت یک اثر موضوع تعیین عرصه و حریم از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مانعی قانونی و لازم‌الاجرا برای جلوگیری از تعرض به حریم منظری و حفاظتی آثار غیر منقول در محیط‌های شهری و روستایی خواهد بود.
محسن طرهانی مسئول ثبت آثار در این رابطه گفت: این ۹ اثر شامل ۵ تپه و محوطه باستانی و ۴ بنای قدیمی هستند. از جمله: تپه پنج زوج شهرستان ازنا، تپه کرت‌آباد سلسله، تپه کله بروجرد، قلا کهنه‌دوزان الیگودرز، تپه بورانی دوره چگنی و خانه‌های قدیمی آیت‌الله بروجردی، خانه ایران‌پور، حمام اشترینان، باغ و تکیه دیده‌ور شهرستان بروجرد که طرح حریم پیشنهادی و ضوابط حفاظتی آنها مورد تصویب اعضاء کمیته فنی تعیین حریم کشور قرار گرفتند.
به گفته طرهانی پرونده ۴ اثر تاریخی دیگر از استان جهت بررسی طرح عرصه و حریم و ضوابط حفاظتی نیز تهیه شده که در جلسات آتی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
در پایان این جلسه با اهداء لوح تقدیر از سوی مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور از زحمات معاون میراث فرهنگی لرستان, مسئول ثبت و کارشناسان مربوطه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 پایان پیام

کد خبر : 12374 ساعت خبر : 7:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12374
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات