آغاز عملیات گودبرداری هتل ۵ ستاره کیو

آغاز عملیات گودبرداری هتل ۵ ستاره کیو

به گزارش پایگاه خبری گلونی، صبح امروز عوامل اجرایی و مهندس معمار هتل ۵ ستاره کیو نخستین فاز میدانی این پروژه را کلید زدند.

مهندس غلامرضا سلیمانی صبح امروز برای بازدید از شروع عملیات گودبرداری این هتل در محل حضور یافتند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بر ادامه بدون وقفه این عملیات تاکید کرد و افزود: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی استان با حمایت‌های استاندار محترم تمام توان خود را در پشتیبانی از این پروژه بزرگ به کار خواهد گرفت.

آغاز عملیات گودبرداری هتل ۵ ستاره کیو

سلیمانی گفت: انتظار می‌رود بهره‌برداری از این پروژه که یکی از زیرساخت‌های لازم و مهم در جهت توسعه لرستان به خصوص در بخش گردشگری است در موعد مقرر به سرانجام برسد.

دریاچه کیو

دریاچه کیو (به لری: سراو کیاو) دریاچه‌ای طبیعی است که در شمال غرب خرم‌آباد واقع شده‌است. مساحت دریاچه ۷ هکتار و عمق آن بین ۳ تا ۷ متر است. این دریاچه که یکی از دریاچه‌های طبیعی درون‌شهری ایران به‌شمار می‌رود، زیستگاهی مناسب برای جانوران آبزی و پرندگان بومی و مهاجر است و نیز با وجود امکانات تفریحی و وجودشهر بازی و چشم‌اندازهای طبیعی متعددی که در اطراف آن وجود دارند از ارزش توریستی درون‌شهری قابل ملاحظه‌ای برخوردار شده‌است. آب این دریاچه از سرچشمه‌های موجود در مخمل کوه، چشمه گلستان و نیز از طریق چشمه‌های کف دریاچه تأمین می‌شود.

کیاوو در لری خرم‌آبادی به معنی کبود رنگ و آبی است و دلیل استفاده آن آب زلال و عمیق این دریاچه است که به رنگ آبی و نیلی دیده می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 14240 ساعت خبر : 9:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14240
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات