انتشار آهنگ‌های کم‌یاب سقایی در «دنگ دیر»

انتشار آهنگ‌های کم‌یاب سقایی در «دَنگ دیر»

آلبومی کم‌تر شنیده‌ شده از رضا سقایی در راه است که این هنرمند لرستانی را از منظری دیگر به مخاطبانش می‌‌شناساند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی امین عباسیان با اعلام این خبر گفت: این آلبوم هدیه‌ای است به روح مرحوم “رضا سقایی” و مردم هنردوست لرستان و ایران عزیز که همیشه هنرمندان خود را حمایت کرده و پشتیبان آن‌ها بوده‌اند.

گردآورنده و تنظیم‌کننده‌ی این مجموعه افزود: گواه این ادعا برخوردی است که شبکه‌های خارجی معاند نظام مقدس ما، خاصه شبکه رادیو جوان آمریکا با آثار “رضا سقایی” طی ماه‌های گذشته انجام داده است.

انتشار آهنگ‌های کم‌یاب سقایی در «دَنگ دیر»

وی تصریح کرد: این شبکه با انتشار اخبار کذب سعی بر بی‌رنگ نمودن چنین حرکت‌های فرهنگی در داخل کشور داشته و به تخریب فرهنگ و هنر این سرزمین پرداخته است.

عباسیان اظهار داشت:”دنگ دیر” یکی از مجموعه آثار لری است که شنیدن آن خالی از لطف نیست و شنونده را نه‌تنها با خود به گذشته‌ها می‌برد، بلکه یادآور می‌شود مرحوم “رضا سقایی” در بستر فرهنگ و هنر لرستان تا همیشه تاریخ جاری و ساری است.

موزه رضا سقایی

اگر محقق یا گردشگر و یا هر فرد علاقه‌مند به موسیقی لری بخواهد در مورد رضا تحقیق کند، جایی را نمی‌تواند پیدا کند.

یکی از مهمترین کارهایی که انجمن موسیقی لرستان و یا اداره کل ارشاد اسلامی می‌تواند برای بزرگداشت سقایی انجام دهد ساخت موزه است.

این موزه نیاز به مکان بزرگی ندارد. این مکان می‌توند شامل مقداری از وشایل شخصی این هنرمند بزرگ و نمایش آثار و صفحه‌های به جا مانده از او باشد.

در این موزه مقاله‌ها و نوشتاری که در مورد سرگذشت او و هنرش در طول این سال‌های زندگی و پس از مرگ او نوشته شده است، ارائه شود تا محققان موسیقی لری بتوانند این موزه را پایگاهی برای تحقیق خود بدانند.

این هنرمند نامی لرستان در زندگی خود رنج‌های زیادی از بی‌توجهی کشید. این بی‌توجهی نباید پس از مرگش هم ادامه داشته باشد.

ساخت موزه رضا سقایی حداقل کاری است که مسئولان فرهنگی لرستان در برابر عظمت هنر رضا سقایی می‌توانند انجام دهند.

پایان پیام

کد خبر : 14050 ساعت خبر : 2:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14050
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات