بازدید تولیت آستان‌ قدس از ارائه خدمات نوروزی

تولیت عظمای آستان‌ قدس رضوی به همراه استاندار رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی، دبیر و اعضاء ستاد با حضور در کمپ غدیر، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و ایستگاه استقبال از زائر از نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی و گردشگران بازدید به عمل آوردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در این بازدید به همراه علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر، حسین زارع‌صفت مدیر کل میراث فرهنگی و دبیر ستاد و اعضاء ستاد اجرایی خدمات سفر استان از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات به گردشگران و زائران امام هشتم (ع)، قرار گرفتند.
در این بازدید تولیت آستان‌ قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی به عنوان رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر بر ارائه خدمات مطلوب و شایسته به زائران و گردشگران تاکید کردند.
کمپ غدیر (محل اسکان مسافران نوروزی)، پایگاه های اطلاع رسانی در ورودی مشهد، ایستگاه استقبال از زائر و … از مهمترین مکان‌هایی بود که تولیت آستان قدس رضوی به همراه استاندار رئیس ستاد اجرایی خدمات سفرخراسان رضوی، دبیر و اعضاء این ستاد از آن ها بازدید کردند.

پایان پیام

آستان قدس

آستان قدس رضوی سازمانی است در شهر مشهد که زیر نظر متولی حرم و موقوفات علی بن موسی الرضا (امام هشتم شیعیان) اداره می‌شود. آستان قدس رضوی در لغت به معنی بارگاه پاک و مطهر امام رضا است ولی در اصطلاح و به‌طور عموم به مجموعهٔ حرم مطهر، دستگاه‌ها، نهادها، ادارات فرهنگی، صنعتی، کشاورزی و گفتار درمانی گفته می‌شود که مشتمل بر ادارات و موقوفات تاریخی علی بن موسی الرضا است.

تولیت آستان قدس از آغاز دوران صفوی و رسمی شدن مذهب تشیع در ایران اهمیت یافت و توسط پادشاه وقت تعیین می‌گردید. مشهور است که مأمون عباسی (م. ۲۱۸ق) پیش از کشته شدن علی بن موسی الرضا قبه‌ای بر فراز قبر هارون‌الرشید ساخته بود که علی بن موسی الرضا نیز در زیر همان قبه به خاک سپرده شد.

کد خبر : 14777 ساعت خبر : 12:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14777
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات