بر بام آزادی بایستید

برج آزادی در ایام نوروز ۹۵ با برگزاری جشنواره فرهنگی هنری “نوروز” میزبان گردشگران نوروزی است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این مجموعه با برگزاری جشنواره نوروز در تعطیلات آغاز سال جدید، میزبان بازدیدکنندگان است.

این جشنواره شامل بخش‌های متنوعی از جمله اجرای موسیقی اقوام، گریم کودک در لباس و چهره‌های اقوام مختلف جهان، نمایشگاه کتاب کودک و نوجوانان و بازی‌های فکری، بداهه‌خوانی و بداهه‌نوازی با مشارکت بازدیدکنندگان، رادیوی مجازی، هفت سین و …. می‌شود.

علاوه بر این طبق روال سال‌های گذشته، درهای پشت بام آزادی نیز به روی بازدیدکنندگان گشوده خواهد شد.

برج آزادی در ایام نوروز ۹۵ با برگزاری جشنواره فرهنگی هنری “نوروز” میزبان گردشگران نوروزی است.

علاقمندان به بازدید از برج آزادی می‌توانند از ۲ تا ۱۲ فروردین ۹۵ از ساعت ۹ تا ۲۰ به این مجموعه مراجعه نمایند.

پایان پیام

برج آزادی

برج آزادی، نام برجی است که در میان بزرگترین میدان تاریخی شهر تهران به نام آزادی بنا شده است، میدانی که تا حدودی در مرکزیت پایتخت قرار گرفته است و در طی سالیان گذشته، شاهد روز‌های خوب و بد زیادی بوده است.

روز‌های ساخته شدنش، روز‌های انقلاب، روز‌های جنگ، روز‌های آزادی و بالا رفتن مردم از این برج سفید برای استقبال از آزادی، روز‌های سرد و گرم در تابستان و زمستان، روز‌هایی که مسافران از اقصی نقاط دنیا برای به تصویر کشیدنش آن را ملاقات کردند و ….

اما این میدان سفید رنگ و زیبا برای خود تاریخچه‌ای شنیدنی دارد که شاید هر کسی از آن اطلاع نداشته باشد، در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا شما را با تاریخچه، معماری و نحوه گردش در میدان آزادی تهران، آشنا کند؛ پس با ما همراه باشید.

میدان آزادی که پیش از انقلاب اسلامی میدان شهیاد نام داشت، بزرگ‌ترین میدان شهر تهران است. این میدان به همراه برج آزادی در سال ۱۳۴۹ خورشیدی برای یادبود جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران توسط حسین امانت طراحی و ساخته شد و پس از انقلاب اسلامی درسال ۱۳۵۷ به نام «میدان آزادی» نام گرفت.

کد خبر : 14503 ساعت خبر : 2:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14503
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات