تور ایرانگردی دانشگاه گسن آلمان در خرم‌آباد

تور ایرانگردی دانشجویان و اساتید و کارمندان دانشگاه گسن آلمان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این تور با همت دفتر خدمات مسافرتى ماداکتوی خرم‌آباد به سرپرستى دکتر میرزایی و با پیگیری‌های آقای بهاروند معاونت گردشگری لرستان انجام شد. در این تور چند استان از جمله استان لرستان به عنوان مقاصد گردشگری انتخاب شده‌اند که در معرفی و جذب گردشگران خارجی تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. قابل ذکر است این گروه دانشگاهی سه‌شنبه عصر برابر با ۱۱ اسفند ۹۴ وارد خرم‌آباد خواهند شد و از قلعه فلک‌الافلاک و موزه‌های مردم‌شناسی و باستان‌شناسی بازدید می‌کنند.

حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران عزیز برای پوشش این بازدید و بازتاب گسترده آن در خبرگزاری‌ها بی‌شک نقش موثری در معرفی هرچه بیشتر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان‌مان خواهد داشت.

پایان پیام

گردشگری
گردشگری یا توریسم به‌طور کلی به عنوان مسافرت در نظر گرفته می‌شود. هر چند که در سال‌های اخیر شامل هرگونه مسافرتی می‌شود که شخص به واسطه آن از محیط کار یا زندگی خود خارج شود. همچنین منظور از توریسم می تواند کسب و کار مربوط به جذب گردشگران، پذیرایی از آنان و سرگرم کردن آنها نیز باشد.
به کسی که گردشگری می‌کند گردشگر یا توریست گفته می‌شود. گردشگری می تواند داخلی (گردشگر در داخل کشور خود مسافرت می کند) یا خارجی باشد.
اغلب گردشگرها بیش از هر چیز به آب و هوا، فرهنگ یا طبیعت مقصد خود اهمیت میدهند. ثروتمندان همیشه به جاهای دور سفر کرده اند زیرا سفر به مناطق دور هزینه بیشتری صرف میکند. گردشگری سازمان‌یافته امروزه یک صنعت بسیار مهم در تمام جهان است.
سازمان جهانی گردشگری با توجه به تمامی تعاریف گردشگری که تا قبل از سال ۱۹۹۴ ارائه شده بودند در سال ۱۹۹۵ یک تعریف نهایی منتشر کرد:
«مجموعه فعالیت‌های فرد یا افرادی که به مکانی غیر از مکان عادی زندگی خود مسافرت و حداقل یک شب و حداکثر یک سال در آنجا اقامت می‌کنند و هدف از مسافرت آنان نیز گذراندن اوقات فراغت است.

کد خبر : 14246 ساعت خبر : 9:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14246
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات