در پویش ۴×۶ شرکت کنید

در تعطیلات نوروز، قبل از گشت‌وگذار در طبیعت، شش قدم در چهار قدم را مشخص کنید و از زباله‌های روی زمین عکس بگیرید و بعد از پاکسازی هم عکس بگیرید و برای ما بفرستید.
ما عکس‌های شما را (یک روزه) با نام خودتان و با یک تیتر جذاب به صورت پوستر آماده می‌کنیم و برایتان می‌فرستیم تا در شبکه‌های مجازی به‌اشتراک بگذارید.
این تصویر هدیه ما به شماست که پاکیزگی را به طبیعت ایران هدیه کرده‌اید. لطفا در این طرح مشارکت کنید و خاطره‌ای خوب از نوروز ۹۵ به یادگار بگذارید.
عکس‌ها را به golvaniday@gmail.com بفرستید.

پایگاه خبری گلونی در اینستاگرام: golvaninews

کانال پایگاه خبری گلونی در تلگرام: telegram.me/golvaninews

پایان پیام

نوروز

نوروز به عنوان یک جشن قدیمی و کهن از اقوام متعددی در منطقه به ارث رسیده‌است و با رنگ و انگ ویژه، شناسنامه ایرانی به خود گرفته و از آن به عنوان نماد پیوندگر افراد و اقوام ایرانی و ملت ایران یاد می‌شود. ایرانیان نوروز را آغازگر رستاخیز طبیعت، گاه رویش و زایش باغ و بوستان می‌دانند و بر این باور هستند که در نوروز، همزمان با طبیعت، باید روزگار نو و جدیدی را با روان و نگرش نو، در تن‌پوش تازه ای آغاز کنند.

نوروز، با عنوان رسمی «روز بین‌المللی نوروز»، توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی و معنوی بشر به ثبت جهانی رسیده‌است.
منشأ و زمان پیدایش نوروز، به درستی معلوم نیست. برخی از روایت‌های تاریخی، آغاز نوروز را به بابلیان نسبت می‌دهد. بر طبق این روایت‌ها، رواج نوروز در ایران به سال ۵۳۸ (قبل از میلاد) یعنی زمان حمله کوروش بزرگ به بابل بازمی‌گردد. همچنین در برخی از روایت‌ها، از زرتشت به‌عنوان بنیان‌گذار نوروز نام برده شده‌است.

در برخی از متن‌های کهن ایران از جمله شاهنامه فردوسی و تاریخ طبری، جمشید و در برخی دیگر از متن‌ها، کیومرث به عنوان پایه‌گذار نوروز معرفی شده‌است. پدیدآوری نوروز در شاهنامه، بدین گونه روایت شده‌است که: جم در حال گذشتن از آذربایجان، بر روی تخت جمشیدی ارگ جمشید در آنجا فرود آمد و با تاجی زرین بر روی تخت نشست با رسیدن نور خورشید به تاج زرین او، جهان نورانی شد و مردم شادمانی کردند و آن روز را روز نو و جم را جمشید نامیدند.

کد خبر : 14771 ساعت خبر : 11:56 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14771
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات