«دنگ دیر» و صدای رضا سقایی

«دنگ دیر» و صدای رضا سقایی

به گزارش پایگاه خبری گلونی یک روز پس از رونمایی از آلبوم «دنگ دیر» برخی در انتساب این آثار به رضا سقایی شک دارند.

خبرنگار گلونی با برخی از صاحب‌نظران و همراهان سال‌های دور رضا سقایی در این باره گفت‌وگو کرد و برخی از  آنها با قاطعیت برخی از این آثار را از رضا سقایی نمی‌دانند.

یکی از موسیقی‌دان‌های معروف به گلونی گفت: با یقین می‌گویم دست‌کم سه ترک از این آلبوم از رضا سقایی نیست و اصلا تکنیک‌‌های او را ندارد!

«دنگ دیر» و صدای رضا سقایی

این شبهه از آن جهت میان برخی از موسیقی‌دان‌ها ایجاد شده است که انتشار این آثار در غیاب رضا سقایی اتفاق افتاده است.

البته بسیاری از موسیقی‌دان‌ها هم این آثار را صدردصد متعلق به سقایی می‌دانند. پایگاه خبری گلونی ضمن احترام به همه صاحب‌نظران از همه مردم دعوت می‌کند که این آلبوم را خریداری کنند و صدای زیبای رضا سقایی را بشنوند.

قصد گلونی مهیا کردن فضای نقد در این رابطه بود اما این فضا نباید به توهین منجر شود. پایگاه خبری گلونی ضمن احترام به همه، در انتساب این آثار به سقایی به سخنان آقای امین عباسیان استناد می‌کند که زحمت زیادی برای منتشر کردن این اثر کشیده است و آلبوم را قطعا متعلق به سقایی می‌داند.

موزه رضا سقایی

اگر محقق یا گردشگر و یا هر فرد علاقه‌مند به موسیقی لری بخواهد در مورد رضا تحقیق کند، جایی را نمی‌تواند پیدا کند.

یکی از مهمترین کارهایی که انجمن موسیقی لرستان و یا اداره کل ارشاد اسلامی می‌تواند برای بزرگداشت سقایی انجام دهد ساخت موزه است.

این موزه نیاز به مکان بزرگی ندارد. این مکان می‌توند شامل مقداری از وشایل شخصی این هنرمند بزرگ و نمایش آثار و صفحه‌های به جا مانده از او باشد.

در این موزه مقاله‌ها و نوشتاری که در مورد سرگذشت او و هنرش در طول این سال‌های زندگی و پس از مرگ او نوشته شده است، ارائه شود تا محققان موسیقی لری بتوانند این موزه را پایگاهی برای تحقیق خود بدانند.

این هنرمند نامی لرستان در زندگی خود رنج‌های زیادی از بی‌توجهی کشید. این بی‌توجهی نباید پس از مرگش هم ادامه داشته باشد.

ساخت موزه رضا سقایی حداقل کاری است که مسئولان فرهنگی لرستان در برابر عظمت هنر رضا سقایی می‌توانند انجام دهند.

پایان پیام

پایان پیام

کد خبر : 14645 ساعت خبر : 5:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14645

نظرات بسته شده است.