عامل حیوان‌آزاری دستگیر شد

با شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان و با دستور دادستان کلاله، عامل شکنجه و ضرب و شتم بیرحمانه یک سگ در این استان ، دستگیر شد .

به گزارش پایگاه خبری گلونی، طی روزهای اخیر فیلمی دل‌خراش از صحنه‌های شکنجه و ضرب و شتم یک سگ توسط فردی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

با توجه به واضح بودن پلاک خودرو در فیلم، مشخص شد که عامل این رفتار وحشیانه اهل شهرستان کردکوی در استان گلستان است. با شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان و با دستور دادستان محترم کلاله، عامل این اقدام وحشیانه صبح امروز بازداشت شد. سگ آزار دیده نیز که دچار آسیب‌های جدی شده است هم‌اکنون در اختیار محیط زیست بوده و توسط دامپزشکان تحت مداوا قرار گرفته است.

۹۴۱۲۰۲_KALALE-2

پایان پیام

حیوان‌آزاری
حیوان‌آزاری یکی از انواعِ بداخلاقیِ اجتماعی ، بِزِه‌کاری و یا اختلالات روانی است. در این زمینه می‌توان به آزار و اذیتِ حیوانات شهری به دستِ کودکان و بزرگسالان اشاره کرد. بسیاری از کشورها حیوان‌آزاری را فی‌نفسه یک جرم قضایی می‌دانند، اما حیوان‌آزاری در ایران، جُرم‌انگاری نشده‌است و قوانینِ عامِ موجود هم «قوانینِ زیست‌محیطی» هستند و نه قوانینی در حمایت از حیوانات؛ هر چند در سالهای اخیر بعضی از حکم‌های قضایی توسط قضات برای متهمان پرونده‌های حیوان‌آزاری صادر شده است. همچنین در سال‌های اخیر فعالیت‌هایی انجام شده تا حیوان‌آزاری، جرم‌انگاری شود و به حیطهٔ جرایم وارد شود.قانون حمایت از حیوانات نیز به زودی به صورت لایحه تقدیم مجلس خواهد شد.
از میان سلبرتی های ایرانی تنها حصین رپر معروف اقدام به مبارزه با حیوان آزاری کرده است وی در صفحه اینستا گرام خود با انتشار تصویری از یک حیوان آزار عنوان داشت بزودی فیلم گریه کردن و ابراز پشیمانی این شخص را منتشر خواهم کرد او برای هر اطلاعاتی. از این شخص جایزه صد میلیون تومانی قرار داده است.
بارها شهرداری‌های تهران و کرج و برخی دیگر از شهرهای بزرگ ایران، به کشتنِ گروهیِ سگ‌ها در ملأ عام دست زده‌اند که پیامدهای منفیِ اجتماعی دربرداشته‌است.

کد خبر : 14046 ساعت خبر : 2:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14046
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات