محیط‌بان دنا پس از ۷ سال آزاد شد

اسعد تقی‌زاده محیط‌بان دربند دنا که روز یکشنبه به طور رسمی از سوی خانواده مرحوم مجتبی رضایی بخشیده شد، عصر دوشنبه از زندان مرکزی یاسوج آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اسعد تقی‌زاده محیط‌بان محکوم به اعدام دنا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز دوشنبه در میان استقبال همکاران و طرفداران محیط زیست از زندان مرکزی یاسوج آزاد شد. تقی‌زاده پس از ماجرای تیراندازی در پارک ملی دنا در تاریخ ۲۶ مرداد ۸۷ و مرگ مرحوم مجتبی رضایی بیش از هفت سال بود که در زندان بسر می‌برد.
روز گذشته آیین بخشش اسعد تقی‌زاده محیط‌بان محکوم به اعدام در دفتر آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده و اولیا دم رضایت خود را بصورت رسمی اعلام نمودند.

تقی‌زاده پس از آزادی از بند زندان در گفت وگو با خبرنگاران از تمامی افراد و گروه‌های مردمی و مسئولانی که در طول چند سال گذشته با وساطت و رایزنی توانستند رضایت خانواده مقتول را بدست آورند قدردانی کرد.
وی همچنین از خانواده مرحوم رضایی و اولیای دم که با نهایت سخاوت و بزرگواری اقدام به بخشش او کردند نیز قدردانی کرد و گفت: تا همیشه مدیون این خانواده هستم.

پایان پیام

اسداله تقی‌زاده

اسداله تقی‌زاده یا اسعدالله یک محیط بان است که نام کامل او در روزنامه‌ها و وبسایتها اسدالله تقی‌زاده، اسعد تقی‌زاده، ساعد تقی‌زاده، یا به اختصار محیط بان دنا آمده‌است. اسد تقی‌زاده به صورت قراردادی در استخدام سازمان حفاظت محیط زیست ایران بوده‌است.

در مرداد سال ۱۳۸۶ محل خدمت او در پاسگاه حفاظتی خاریدون در منطقه‌ای کوهستانی مشرف به رشته کوه دنا بوده که در منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد. این منطقه به علت تنوع زیستی قابل توجه از سوی یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیستکره ثبت شده‌است. او به اتفاق دو همکارش در گشت با پنج نفر از شکارچیان مواجه شدند. شکارچیان به سمت آن‌ها تیراندازی کردند و تقی‌زاده آتش آن‌ها را با گلوله‌ای پاسخ داد که یکی از شکارچیان را از ناحیه شکم مجروح کرد و او بر اثر این جراحت جان باخت. صدور حکم اعدام برای او و تأیید آن توسط دیوان عالی کشور در مهرماه ۱۳۹۰ توجه مردم ایران را به شرایط محیط بانان و نبود قوانین لازم برای حمایت از آن‌ها در سازمان محیط زیست جلب کرد. او در نهایت با رضایت اولیای دم آزاد شد.

کد خبر : 14430 ساعت خبر : 7:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14430
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات