محیط زیست و مسئولیت اجتماعی

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروزه موضوع محیط زیست بخشی از مسوولیت اجتماعی آحاد جامعه و بنگاه‌های جامعه أعم از دولت و افراد فعال در این عرصه به شمار می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست هم‌اندیشی مسوولیت اجتماعی بنگاه‌های کشور که روز جمعه برگزار شد با بیان اینکه ایران سابقه‌ی تاریخی و مذهبی بسیار قوی در خصوص تشکیل خیریه و تشکل‌ها دارد إظهار داشت:این سابقه‌ی تاریخی نشان دهنده‌ی ظرفیت بالای جامعه برای مسوولیت پذیرش اجتماعی ولو با شکل امروزی خود است.

وی افزود: مسوولیت اجتماعی بحثی است که بالغ بر چند سال در بخش خصوصی و غیر دولتی به طور جدی در دنیا مطرح است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: با توجه به رشد سرمایه‌داری و توجه دنیا به حضور بخش خصوصی این موضوع در جامعه مطرح است که آیا بخش خصوصی مسؤولیتی فراتر از بنگاه‌داری و بحث سود و زیان دارد یا خیر یا اینکه این موضوع را به بنگاه‌ها انتقال داده شده است.

ابتکار با بیان اینکه مسؤلیت اجتماعی از میاحثی است که امروزه در دنیا جریان خوبی را شکل داده است تصریح کرد: همچنین این مسأله اهمیت زیادی را در جریان اقتصادی دنیا بر عهده دارد.

وی مطرح کرد: توجه به مسأله پایداری از جمله عرصه‌هایی است که در موضوع مسؤلیت اجتماعی در حوزه انسانی از اهمییت ویژه‌ای برخوردار است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: مسأله‌ی محیط زیست پایداری توسعه، امروزه به مسأله‌ای جهانی و بشری تبدیل شده است.

ابتکار در ادامه با اشاره به اینکه در سال ٢٠١۵ دو واقعه‌ی مهم روی داد گفت: یکی از این موارد تدوین أهداف توسعه پایدار از سال ٢٠١۵ تا ٢٠٣٠ بود که بر این أساس کشورهای جهان بر پایداری توسعه‌ی مسایل برداشتی، اشتغال و غیره توافق کردند.

اتحاد ۱۹۵ کشور برای کاهش گاز گلخانه ای

وی افزود: بحث دوم مقابله با تغییر اقلیم و گرم شدن زمین بوده است که در همین راستا ١٩۵ کشور در جهان با یکدیگر متحد شدند تا کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را بر عهده گیرند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه تاکنون در جهان شاهد افزایش هشتاد و پنج صدم درجه بوده‌ایم تصریح کرد: همچنین در ایران افزایش یک و نیم درجه ای دما را تجربه کرده‌ایم که این میزان تا سال آینده تا ٢ درجه نیز افزایش پیدا می‌کند.

ابتکار با اشاره به اینکه تغییر اقلیم و بحران آب در ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند مطرح کرد: سیاست کلی نظام که توسط مقام معظم رهبری در ١۵ بند ابلاغ شد و در سیاست‌های دولت یازدهم و برنامه ششم توسعه این سیاست‌ها مطرح شده و جهت‌گیری ویژه‌ای در خصوص محیط زیست داشته است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در حوزه محیط زیست داریم افزود: در بین تمامی آحاد جامعه این آگاهی که موضوع محیط زیست بخشی از مسوولیت اجتماعی آحاد جامعه و بنگاه‌های جامعه أعم از دولت و افراد فعال در این عرصه است شکل گرفته است.

پایان پیام

کد خبر : 14383 ساعت خبر : 1:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14383
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات