نفرات برتر نشان تبریز معرفی شدند

با اتمام داوری نشان تبریز ۲۰۱۸ نفرات برتر در زمینه طراحی نشان (لوگو) برای تبریز ۲۰۱۸ معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دبیر شورای سیاست‌گذاری تبریز ۲۰۱۸ گفت: بعد از اتمام مرحله نهایی داوری فراخوان نشان تبریز ۲۰۱۸، نفرات برتر انتخاب شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به استقبال از فراخوان تبریز ۲۰۱۸ افزود: براساس نظر هئیت داوران از بین ۷۷۲ اثر رسیده به دبیرخانه فراخوان، ۴ اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

بدین ترتیب:

– لیلا اسماعیل‌زاد حجبی؛ مقام نخست

– سید امیر موسوی‌فرید؛ مقام دوم

– رضا رجب‌بلوکات و اصلان زمانلوی‌گرگری؛ به طور مشترک رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری تبریز ۲۰۱۸ با اشاره به اهمیت انتخاب بهترین لوگو برای تبریز، پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ از زحمات تمام افرادی که در طراحی نشان تبریز ۲۰۱۸ مشارکت داشته‌اند، قدردانی نمود.

گفتنی است دکتر کامران افشارمهاجر، ایرج‌میرزا علیخانی، داریوش امین‌افشار، دکتر مهدی محمدزاده، امیر فرید و کریم زینتی داوری نهایی فراخوان نشان (لوگو) تبریز ۲۰۱۸ را برعهده داشتند.

پایانیام

نشان‌واره

نشان‌واره یا لوگو یا آرم عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه چیده شده‌است. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه دیگر متفاوت باشد.

نشان‌واره طرحی ملموس و متمایز برای نمایاندن یک مجموعه، کالا یا سرویس مشخص است که در کنار اشاره به برخی مفاهیم، گاهی ویژگی‌ها و هویت یک سازمان یا کالا را نیز بازمی‌نمایاند.

اخیراً اصطلاح لوگو برای شرح علائم، تمثالها، لباس نیروهای نظامی، نشان‌ها و حتی پرچم‌ها استفاده شده‌است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی لوگو، منحصر به فرد بودن آن می‌باشد . که با رعایت تکنیک‌های زیر بدست خواهد آمد. تکنیک DOIT: این تکنیک از مهم‌ترین روش‌های طراحی نشان واره یا لوگو خلاقانه می‌باشد که برای هر نوع طراحی کاربرد دارد.

کد خبر : 14792 ساعت خبر : 3:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14792
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات