پلنگ لرستان در دام افتاد

پلنگ لرستان در دام افتاد

معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان از ثبت نخستین تصویر پلنگ ایرانی با استفاده دوربین تله‌ای Camera traps در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نبی‎الله قائدرحمتی گفت: تصاویر دو قلاده پلنگ ایرانی با استفاده دوربین‌های تله‌ای در بخش پاپی شهرستان خرم‌آباد ثبت شده است.

وی گفت: در حال حاضر شش دستگاه دوربین تله‌ای برای ثبت تصاویر حیوانات نادر در سطح استان نصب شده است. و با توجه به این ظریفیت بالای حیات وحش استان نیاز فوری به دوربین‌های بیشتری داریم که امیدواریم با حمایت سرکار خانم دکتر ابتکار ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، لرستان از این امکانات بیشتر بهره‌مند شود.

قائدرحمتی افزود: لرستان با توجه به دارا بودن ۲۵ درصد از تنوع زیستی کشور یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور در زمینه حیات وحش است تاکنون تصاویر حیوانات کمیاب نظیر گربه وحشی، گربه جنگلی، کل و بشکوهی و کبک دری با این دوربین‌ها نیز ثبت شده است. و این سرمایه ملی و جهانی نیاز به توجه مسئولین بلندپایه کشور را می‌طلبد که با سرمایه‌گذاری مناسب تجهیزات مورد نیاز و همچنین تزریق محیط‌‌بان به به این استان، حفاظت از این گونه‌ای بسیار کمیاب را در بالاترین سطح جهانی انجام دهند.

پلنگ ایرانی یکی از بزرگ‌ترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا وجود دارد و در فهرست جانوران در معرض خطر انقراض IUCN قرار دارد.

این پلنگ در اکثر نقاط ایران یافت می‌شود اما اندازه‌ها و رنگ آن‌ها با هم تفاوت قابل‌ توجهی دارند.

این تصویر بیادماندنی در همان محلی اتفاق افتاده که نوروز چوپان فداکار لرستانی که هنگام چرای دام‌هایش در ارتفاعات منطقه با پلنگ زیبا روبرو شد، ولی با وجود داشتن اسلحه و از بین رفتن بزهایش از تیراندازی به آن حیوان زیبا خودداری کرد و کاری کرد کارستان. دورود بر نوروز حیدری چوپان فداکار لرستانی.

پایان پیام

کد خبر : 14093 ساعت خبر : 3:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14093
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات