کم‌لطفی به رضا سقایی در مراسم رونمایی

کم‌لطفی به رضا سقایی در مراسم رونمایی

رونمایی از آلبوم «دنگ دیر» در فرهنگ‌سرای شفق تهران در حالی برگزار شد که متاسفانه این مراسم کاستی‌های فراوانی داشت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، قبلاً هم دوستداران فرهنگ و هنر لری درباره‌ی مراسم فرهنگی و کنسرت‌ها تذکراتی داده بودند.

مثلاً در مورد کنسرت کمان‌چه‌نوازان که در سالن شهید آوینی خرم‌آباد برگزار شد، در مورد سن نامناسب، نداشتن دکور و لباس ناهماهنگ نوازندگان مطالبی را بیان کرده بودند.

در مراسم رونمایی از آلبوم دنگ دیر که شامل قطعاتی منتشر نشده از استاد رضا سقایی است هم اشکالات فراوانی وجود داشت.

نخست اینکه هیچ دکور و حتی یک بنر ساده در سن سالن تعبیه نشده بود و عکاسان مجبور شدند از نوازندگان و سخنرانان این همایش در حالی عکاسی کنند که موکت‌های پاره‌پوره پشت آنها نمایان بود.

درصورتی که برگزارکنندگان می‌توانستند با نصب یک بنر ساده با هزینه اندک جلوه‌ای زیبا برای عکاسان و خبرنگاران فراهم کنند.

همچنین مراسم با یک ساعت و ربع تاخیر شروع شد و بسیاری از مهمان‌ها در فضای سرد فرهنگ‌سرای شفق منتظر آغاز مراسم شدند.

در این مراسم به هنگام رونمایی از آلبوم، وقتی پارچه روی بوم کنار رفت همگان دیدند که از همان پوستری که در ورودی فرهنگ‌سرای شفق بر دیوارها نصب بود رونمایی شد و برگزارکنندگان حتی زحمت چاپ آن پوستر را بر روی شاسی به خود نداده بودند و این باعث شد که وقتی فرج علیپور و ایرج رحمانپور پرده را از روی بوم برداشتند، پوستر هم به همراه پرده برداشته شد و در حقیقت وقتی پرده برداشته شد تماشاچیان چیزی بر روی بوم ندیدند و پوستر روی زمین افتاد.

و دوباره چسبانده شد. در حالی که می‌شد چند عدد از سی‌دی‌ها را روی بوم گذاشت و از آنها رونمایی می‌شد نه از یک پوستر.

مشکلات در صدابرداری هنگام کنسرت گروه داریوش نظری از دیگر مشکلات این مراسم بود.

کم‌لطفی به رضا سقایی در مراسم رونمایی

این رونمایی و تهیه این آلبوم که با پشتیبانی مالی جناب آقای دوستی برگزار شده است می‌توانست با هزینه اندکی در حدود دویست هزار تومان به خوبی برگزار شود.

ای کاش برگزارکنندگان مراسم فرهنگی و کنسرت‌ها، از طراحی صحنه و سن و درست کردن یک بک‌گراند برای عکاسان و خبرنگاران غافل نشوند تا آنها بتوانند گزارش تصویری آبرومندی را از این مراسم تهیه کنند.

اما متاسفانه عکس‌های مراسم رونمای از «دنگ دیر» به طور حرفه‌ای قابل انتشار نیست. اگر این مراسم با کنداکتور مناسب و سر ساعت معینی اجرا می‌شد قطعا نتیجه بهتری از ان به‌دست می‌آمد.

پایگاه خبری گلونی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، انتقادها را نیز به مراسم بیان می‌کند تا شاهد برگزاری حرفه‌ای این‌گونه مراسم باشیم.

قطعاً زحمات امین عباسیان و دیگر دوستان و حامیان مالی با یک مراسم شایسته، بیشتر نمایان شود.

در واقع این مراسم آنچنان که باید نتوانست بیان‌کننده زحماتی باشد که هنرمندان لرستانی برای انتشار این اثر کشیدند و شاید کمی کم‌لطفی به رضا سقایی بود و البته باعث خوشحالی است که خبرنگاران غیربومی در سالن نبودند و مراسم خودمانی برگزار شد و غریبه‌ای تقریبا در میان نبود.

پایان پیام

کد خبر : 14633 ساعت خبر : 2:49 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14633
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

افسوس و صد افسوس که ما هنوز هم هنرمند بزرگ و نابغه ای مثل سقایی را درست درک نکرده و جایگاه رفیع این استاد فقید، ببخشید همیشه زنده و جاوید را در هنر و موسیقی لرستان و ایران و اگر کوشش می کردیم و می خواستیم، می توانستیم صدای سقایی و هنر والای این استاد بی همتا را حتی به عرصه جهانی بکشانیم ؛ باید اعتراف کنیم که هنوز هم آنگونه که شایسته نام و جایگاه بلند ایشان در عرصه هنر و موسیقی این سرزمین است ؛ او را نشناخته ایم . و باز هم افسوس.. . به قول آن هنرمند گرانقدر ( به نظرم آقای پیرنیاکان) یا سقایی متعلق به این دیار نیست و یا این شهر و دیار شهر و دیار سقایی نیست … و اما سقایی بزرگ است و با این بی مهری ها و کم لطفی ها نه تنها کوچک نمی شود بلکه بزرگ بوده ،هست و تا همیشه خواهد ماند . سقایی در قلب یکایک مردم لرستان و حتی ایران همواره و همیشه زنده و جادوانه است.