نمایش آثار نستعلیق در «رقم عشق»

نمایشگاه «رقم عشق» آثار خوشنویسی احمد قائم مقامی با نمایش ٣۵ اثر به سبک نستعلیق، جمعه ٧ اسفند ماه در گالری شماره دو فرهنگ‌سرای نیاوران افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، آثار این هنرمند برای اولین‌بار درسال ٩٢ در این فرهنگ‌سرا به نمایش درآمد و این دومین نمایشگاه آثار خوشنویسی نستعلیق استاد قائم مقامی است که مخاطبان را در این فرهنگ‌سرا  پذیرا خواهد بود.

احمد قائم‌مقامی متولد ١٣٣٣ در کاشمر خراسان رضوی است. او مدرس انجمن خوشنویسان ایران شعبه مشهد بوده و زیر نظر سید حسن میرخانی، غلامحسین امیرخانی و علی شیرازی به تحصیل هنر پرداخته است.

این هنرمند خوشنویس تاکنون ٣٠ نمایشگاه انفرادی درداخل و خارج از کشور ازجمله امارات و پاکستان برگزار کرده و در بیش از ۵٠ نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی شرکت کرده است .

احمد قائم‌مقامی همچنین در جشنواره‌ها و مسابقات مختلفی شرکت کرده و عناوینی ازقبیل دو سال رتبه اول جشنواره طریق جاوید، رتبه اول درجشنواره قرآن کریم، رتبه اول جشنواره امام علی (ع) و همچنین مقام اول مسابقات خوشنویسی بزرگداشت مقام معلم را کسب کرده است .

نمایشگاه رقم عشق ٧ اسفند افتتاح می‌شود و تا تاریخ ١۴ اسفند از ساعت ١۶ الی ٢٠ پذیرای عموم علاقه‌مندان در گالری شماره دو فرهنگ‌سرای نیاوران خواهد بود.

پایان پیام

انجمن خوشنویسان ایران

انجمن خوشنویسان ایران پرسابقه‌ترین و یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین محافل هنری غیردولتی در تاریخ معاصر ایران بوده‌است که طی بیش از ۶۰ سال به تربیت خوشنویسان و هنرمندان ایرانی پرداخته‌است. تأسیس انجمن خوشنویسان ایران را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ خوشنویسی معاصر ایران دانست. تأسیس این انجمن به عنوان یک باشگاه، محفل هنری و آموزشگاه منسجم روح تازه‌ای در تن فرتوت خوشنویسی ایرانی دمید.

این انجمن از سال ۱۳۲۹ با همت استادان سید حسین میرخانی و علی اکبر کاوه، ابراهیم بوذری و سید حسن میرخانی، با اهتمام دکتر مهدی بیانی محقق و استاد دانشگاه و تنی چند از عالی همتان فرهنگ خواه، با همکاری وزارت فرهنگ و هنر وقت تأسیس و راه اندازی شد و نام کلاسهای آزاد خوشنویسی زینت بخش آن شد. این نهاد اصیل و مردمی بنیاد نامه رسمی خود را با نام انجمن خوشنویسان ایران در تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۳۴۶ اخذ و فعالیت‌های درخشان و تأثیرگذار خود را پی گرفت. از سال ۱۳۹۲ مدیریت اجرایی انجمن به عهده آقای عارف براتی می‌باشد.

کد خبر : 14131 ساعت خبر : 3:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14131
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات