آلبوم موسیقی «هاوار» منتشر می‌شود

آلبوم موسیقی «هاوار» با صدای “مهران غضنفری” شامل مجموعه‌ای از قطعات موسیقیایی که مفاهیمی همچون سرافرازی میهن، انتظار و امید را بردارد در لرستان منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رئیس حوزه‌ی هنری استان گفت: آلبوم موسیقی «هاوار» نخستین مجموعه از آثار خواننده و آهنگساز جوان مهران غضنفری است که با دو گویش لری و لکی اجراشده است.
محمدحسین امیدی‌پور ادامه داد: ما درزمینه‌ی موسیقی به دنبال آن هستیم تا نمونه‌های فاخر و ارزشمند موسیقی لری را به‌عنوان الگویی مناسب در موسیقی محلی در سطح کشور ارائه دهیم.
وی افزود: آلبوم «هاوار» مجموعه‌ای است از قطعات موسیقیایی که مفاهیمی همچون سرافرازی میهن، انتظار و امید را در قالب تصانیف زیبای موسیقی محلی به مخاطبان خود پیشکش می‌کند.
یادآور می‌شود، مهران غضنفری، آهنگ‌ساز و خواننده جوان این آلبوم پیش‌ از این رتبه نخست بخش موسیقی محلی را با گروه سیمره به تهیه‌کنندگی حوزه هنری لرستان در جشنواره ملی موسیقی خنیاگران انقلاب اسلامی کسب نموده است.

پایان پیام

تاریخچه موسیقی

موسیقی (از عربی) یا موزیک (از زبان‌های اروپایی) یا آنچه در پارسی باستان خُنیا گفته می‌شد، یک نوع از هنر است که مادهٔ اصلی تشکیل‌دهندهٔ آن، صدا و سکوت است. عناصر اصلی تشکیل‌دهندهٔ موسیقی شامل زیروبمی (نَواک) (تعیین‌کنندهٔ ملودی و هارمونی) و ضرب‌آهنگ (ریتم) است. موسیقی را هنر بیان احساسات به وسیلهٔ آواها گفته‌اند که مهم‌ترین عوامل آن صدا و ریتم هستند و همچنین دانش ترکیب صداها به گونه‌ای که خوش‌آیند باشد و سبب انبساط و انقلاب روان گردد.

یش از دوهزار سال است که غرب و شرق به قدرت موسیقی در برانگیختن احساسات اذعان کرده‌اند. به حدی که کسانی که دغدغه حفظ امنیت دولت را داشته‌اند موسیقی را خطرناک تلقّی کرده‌اند. اما تشریح این امر که موسیقی چگونه چنین تأثیری بر ما می‌گذارد بسیار دشوار است.

فهم دلیل این امر چندان سخت نیست. قدیمی‌ترین و رایج‌ترین نظریه‌های غربی هنر، هنر را تقلید طبیعت می‌دانند. اما موسیقی تماماً با این تعریف سازگار نیست.

کد خبر : 14207 ساعت خبر : 4:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14207
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات