مجموعه فرهنگی- پذیرایی گپ به روایت تصویر

اگر اخبار مجموعه گپ را در گلونی خوانده باشید شما هم مثل من حسابی برای دیدنش کنجکاو شده‌اید. حرف من را گوش کنید و به این حس کنجکاوی‌تان توجه کنید. اگر در خرم‌آباد هستید حتما زمانی برای بازدید از این مکان تاریخی- فرهنگی اختصاص دهید. من امروز سری به مجموعه گپ زدم و حسابی از دیدن آن لذت بردم.
اینجا درب ورودی مجموعه است. واقع در خیابان حافظ، جنب مسجد توتونچی. دیدن همین پنجره‌های رنگی کافیست تا آدم را پرت کند به دنیای قدیم و حس خوبش.

photo_2016-03-21_22-25-25
از پله‌ها که پایین می‌روید فضای فرهنگی مجموعه است. اگر اهل کتاب و کتاب‌خوانی باشید می‌توانید به سراغ قفسه کتاب‌ها بروید و چند جلدی به خودتان هدیه کنید.

اگر وسایل تزئینی هم دوست داشته باشید اینجا همه رقم موجود است. از چراغ و شمع گرفته تا کوسن و ظرف‌های سفالی. ماگ هم هست. خلاصه این‌که می‌توانید برای عزیزان‌تان عیدی‌های خوبی بگیرید.

بخش بعدی رستوران سنتی است. یک فضای باز با میز و صندلی‌های چیده و چند اتاق VIP برای مهمانی‌های خاص.

photo_2016-03-21_22-27-41
بعد از رستوران، کافی شاپ مجموعه است که هنوز به طور کامل حاضر نشده است.

این‌جا هم پشت بام است که اگر این‌جا بایستید می‌توانید قلعه فلک‌الافلاک را هم ببینید.

این‌ها هم گل‌های چیده شده در راهروها هستند.

در این مکان تاریخی کارشناس‌هایی هستند که برای هر قسمت توضیحات خوبی دارند و بخش به بخش مجموعه را معرفی می‌کنند. فرصت را از دست ندهید و از مجموعه دیدن کنید.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

در مورد تاریخچه گپ

حمام گپ (حمام آسیا) مربوط به دوره صفویه است و توسط حسین خان ساکی والی لرستان ساخته شده‌است و در خرم‌آباد، میدان گپ، در مجاورت خیابان حافظ واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۳۵۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. حمام تاریخی گپ (آسیا) که بخش اصلی آن بر روی چهارستون سنگی قرار گرفته، در دوران صفویه ساخته شده‌است.

کد خبر : 15003 ساعت خبر : 11:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15003
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات