اختلال در تردد جاده‌ها و سیلاب در رودخانه‌ها

سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه ویژه‌ای نسبت به آب‌گرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه‌گرفتگی تا چهارشنبه هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری گُلونی، بر این اساس آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به دلیل بارش باران و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه‌گرفتگی به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

دوشنبه ۲ فروردین: بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات برف درگیلان، مازندران و لرستان؛ بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد در ایلام، شرق کرمانشاه، همدان، سمنان، اصفهان، بوشهر، شمال و شرق خوزستان، شمال و غرب فارس؛ بارش باران و برف و احتمال وقوع تگرگ در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد؛ بارش باران و برف در دامنه‌های البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران.

سه‌شنبه ۳ فروردین: بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد در استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس، یزد، اصفهان، قم، شمال خراسان رضوی و جنوب کرمان؛ بارش باران و برف در گلستان، مازندران، خراسان شمالی، سمنان، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی و دامنه‌های البرز در قزوین، البرز و تهران.

چهارشنبه ۴ فروردین: بارش باران و برف در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی؛ بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان

همچنین روزهای سه شنبه و چهارشنبه در کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و از بعد از ظهر روز سه شنبه و طی روز چهارشنبه در قزوین، البرز، قم و تهران وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

از اینرو توصیه می‌شود جهت کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

پایان پیام

تغییرات آب‌وهوایی

تغییرات آب‌وهوایی یا تغییر اقلیم یعنی هر تغییر مشخص در الگوهای مورد انتظار برای وضعیت میانگین آب‌وهوایی، که در طولانی‌مدت در یک منطقهٔ خاص یا برای کل اقلیم جهانی رخ بدهد. تغییر اقلیم نشان‌دهندهٔ تغییرات غیرعادی در اقلیم درون اتمسفر زمین و پیامدهای ناشی از آن در قسمت‌های مختلف کرهٔ زمین می‌باشد.

کد خبر : 14993 ساعت خبر : 4:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14993
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات