اقامت ۳۳۰ هزار گردشگر در کرمانشاه

سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت:  آمار گردشگران نوروزی اقامت‌کننده در استان کرمانشاه به ۳۳۰ هزار نفر رسید.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، مهندس اصغر رشنو اظهارکرد: براساس آمار به دست آمده از کلیه اماکن اقامتی استان، در روز دوم فروردین ماه مجموعا ۱۳۹ هزار و ۹۵۰ گردشگر و مسافر نوروزی در این استان اقامت کرده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به آمار روزهای گذشته، تاکنون بیش از ۳۳۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی در اماکن اقامتی استان کرمانشاه اقامت یافته‌اند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: همچنین روز گذشته (دوم فروردین) مجموعا ۱۶ هزار و ۷۰۰ گردشگر از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی فرهنگی استان بازدید به عمل آورده‌اند.

رشنو همچنین از انجام ۹۴ مورد بازدید نظارتی توسط اکیپ‌های بازرسی و نظارت بر اماکن و تاسیاست گردشگری استان در روز دوم فروردین ماه خبر داد.
وی با اشاره به میزان گردشگران اقامت‌کننده در استان، گفت: امسال در ایام نوروز انتظار افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ورودی گردشگر به استان را داریم.

پایان پیام

گردشگری

گردشگری یا توریسم به‌طور کلی به عنوان مسافرت در نظر گرفته می‌شود. هر چند که در سال‌های اخیر شامل هرگونه مسافرتی می‌شود که شخص به واسطه آن از محیط کار یا زندگی خود خارج شود. همچنین منظور از توریسم می تواند کسب و کار مربوط به جذب گردشگران، پذیرایی از آنان و سرگرم کردن آنها نیز باشد.

به کسی که گردشگری می‌کند گردشگر یا توریست گفته می‌شود. گردشگری می تواند داخلی (گردشگر در داخل کشور خود مسافرت می کند) یا خارجی باشد.

اغلب گردشگرها بیش از هر چیز به آب و هوا، فرهنگ یا طبیعت مقصد خود اهمیت میدهند. ثروتمندان همیشه به جاهای دور سفر کرده اند زیرا سفر به مناطق دور هزینه بیشتری صرف میکند. گردشگری سازمان‌یافته امروزه یک صنعت بسیار مهم در تمام جهان است.

کد خبر : 15101 ساعت خبر : 10:39 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15101
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات