انتخاب فیلم‌های ایرانی بخش نمایش‌های ویژه

انتخاب فیلم‌های ایرانی بخش نمایش‌های ویژه

۴ فیلم ایرانی در بخش «نمایش‌های ویژه» سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فیلم‌های «پل» (امیرحسین نوروزی)، «رویاهای دم صبح» (مهرداد اسکویی)، «زمناکو» (مهدی قربان‌پور) و «موج نو» (احمد طالبی‌نژاد)  در این بخش در کنار ۹ مستند خارجی نمایش داده خواهند شد.

امسال به دلیل کیفیت بالای مستندهای متقاضی شرکت در جشنواره، بخش نمایش‌های ویژه به فیلم های مستند اختصاص یافته است.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری رضا میرکریمی از اول تا ششم اردیبهشت ماه امسال در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.

برگزاری اولین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر به سال ۱۳۶۱ باز می گردد. جشنواره فجر، به عنوان بزرگترین جشنواره فیلم ایران، هر ساله در قلب تهران برگزار می‌شود. این رویداد عرصه ای مناسب برای  تبادلات فرهنگی، نمایش دستاوردهای خلاقانه سینماگران مطرح و نیز تقدیر از فیلم‌های ملی و بین المللی است. این جشنواره از زمان تاسیس تا کنون نقش مهمی در پیشرفت سینمای ایران ایفا نموده و هر ساله کارگردانان پیشکسوت و فیلم سازان جدید آثار خود را در آن به نمایش گذاشته‌اند.

در سال هایی که از طول عمر این جشنواره می گذرد، آیین نکوداشت شخصیت های مهم سینمای جهان برگزار شده است. از شخصیت هایی که در مقام داور نیز با جشنواره فیلم فجر همکاری داشته اند، می توان به عنوان نمونه به فولکر شلوندورف، کریشتف زانوسی، رابرت چارتف، سمیح کاپلان اوغلو، بروس برسفورد، پرسی ادلون، پل کاکس، شیام بنگال، بلا تار، یان تروئل، هلما سندرس برامس، الیا سلیمان، آنییژکا هولاند، آندری زویاجینتسف، رستم ابراهیم بکف و … اشاره کرد.

هم‌چنین جشنواره برای معرفی فیلم‌هایی از خاورمیانه، آسیای مرکزی، قفقاز و آناتولی اهمیت خاصی قائل است و بر آثاری که با الهام از آموزه‌های راستین پیامبران الهی، پیام صلح و دوستی ساخته شده باشند، تمرکزی ویژه دارد.

پایان پیام

کد خبر : 16095 ساعت خبر : 1:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16095
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات